Utbudet på Expo Syd?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

133
30
Avipt:
Då vare dags i Augusti ska ja till expo syd för första gången, och då undrar man ju hur utbudet är där. Jag har nåra arter i huvudet som ja kanske inte ser allt för ofta på mässor. Förutom Hamm då där man varit.
Brukar folk hitta de dom söker?

2966
1648
Hoggaforfan:
Beror på vad du letar efter, vill du ha Exo Terra så hittar du garanterat vad du söker :-P

133
30
Avipt:
Haha nja tänkte mer på diverse varan sorter eller eventuellt pärlödlor :P Eller spännande morpher av skäggisar :P

2966
1648
Hoggaforfan:
Tror alla 3 brukar finnas men ingen koll på mer exakt.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:
Stäppvaraner och ackisar finns säkerligen. Finns säkert ett gäng andra också. Tror jag såg timorensis på malmömässan så de kanske också kommer att finnas.

Skäggisar kommer det ju finnas en massa. Rätt säker på att det kommer finnas olika morpher, men har dålig koll på vilka som finns.

Pärlödlor tror jag att jag sett varje expo syd.

Med andra ord är det om det är några specifika arter av varaner som kan bli svårare, men det brukar som sagt ändå finnas ett par olika arter att hitta.

159
55
Rille2005:
hur stor tror ni chansen är att hitta Leopardgecko Giant och Super Giant?
Även intresserad av avelsklara leopardgeckos...

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Rille2005 skrev:
hur stor tror ni chansen är att hitta Leopardgecko Giant och Super Giant?
Även intresserad av avelsklara leopardgeckos...

Olika typer av leopardgeckos kommer det garanterat finnas på syd :-D

Pärlödlor och morpade skäggisar fanns det förra syd iaf, ska jag ha något speciellt från mässorna ser jag till att hitta en säljare och förboka innan mässan, jag ska säga att jag blev något besviken på syd :-) alla har talat så himla bra om den i alla år men tycker utbudet på stockholmsmässorna inte är långt ifrån, men beror alldeles säkert på vad man är intresserad av i hobbyn :-)

159
55
Rille2005:
Jonas_ skrev:

Olika typer av leopardgeckos kommer det garanterat finnas på syd :-D

Pärlödlor och morpade skäggisar fanns det förra syd iaf, ska jag ha något speciellt från mässorna ser jag till att hitta en säljare och förboka innan mässan, jag ska säga att jag blev något besviken på syd :-) alla har talat så himla bra om den i alla år men tycker utbudet på stockholmsmässorna inte är långt ifrån, men beror alldeles säkert på vad man är intresserad av i hobbyn :-)

ok men vilka är säljarna som kommer sälja leopardgeckos på mässan i år? :-)

133
30
Avipt:
Rille2005 skrev:

De du kan göra är att gå in på syds hemsida och se vilka säljare det är och klicka på dom, oftast står det email addresser eller så och kontakta dom, så brukade jag göra :) Jag hade tur nu och hittade en uppfödare, så nu kan behöver man inte stressa under mässan :)

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Rille2005 skrev:

Här är utställarlistan i dagsläget, bara in på alla och kika vad dom ska sälja :) Den uppdateras allteftersom bokningar kommer in. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild