Fotosession

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

953
1840
peter54:
En kompis frågade mig för ett par månader sedan om han fick fota mina ormar, han är hobbyfotograf med inriktning på djur och natur. Jag sa att vi skulle kunna ha en fotosession när vädret är optimalt och igår var det en perfekt dag, soligt, växlande molnighet och 22 grader i skuggan. Vi riggade enkelt med några tegelstenar på mitt arbetsbord utanför verkstan och satte igång. Totalt fotades tio av mina 14 ormar, några var i öms och någon nyligen utfodrad.

Jag hade förstås min kamera också, men alla ormar är inte så lättregisserade, så jag hann inte ta mer än 78 bilder, kompisen tog 450. Jag lägger upp några av mina egna och någon av hans bilder till att börja med. Jag har hans tillstånd att använda hans bilder som jag själv vill, men jag skriver förstås ut att bilden är fotad av honom.

Börjar med min kaliforniska kungssnokshane (Lampropeltis getula californiae) "desert banded 50/50". Han har ätit dåligt sedan parningen i februari, så han är lite tunn just nu, men pigg i solskenet. Han kallas för "Elvan" eftersom han kläcktes som nr 11 i en kull på 13 ungar 2009.

953
1840
peter54:
Fortsätter med "Rubin", en femårig hane av Durangokungssnok (Lampropeltis mexicana greeri), född i Danmark och "proven breeder". Även han har haft en period av dålig aptit, men har nu börjat lägga på sig igen efter att ha ätit bra de senaste två månaderna.

953
1840
peter54:
Den tredje ormen som jag själv hann fota var min Chihuahua bergskungssnok (Lampropeltis pyromelana knoblochi), han är en treårig hane uppfödd i Tyskland.

Svårt att få någon stil på bilder i direkt solljus :)

953
1840
peter54:
Denna bild är fotad av Pehr Eklund och jag har som sagt tillåtelse att använda hans bilder. Ormen är en femårig hane av variabel kungssnok (Lampropeltis mexicana thayeri) "Leonis phase".

347
220
Newton:
Snyggt jobbat! :)

1685
794
fluffis:
Härliga bilder och snygga ormar! :)

Medlem i GHF
3136
1742
EmanuelKarl:
fluffis skrev:
Härliga bilder och snygga ormar! :)

håller med fluffis
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild