Jemen

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
1
brorsson:
En liten fråga till er kunniga. Grenar till en jemen är det frukt träd som gäller då ? 

239
197
Danpss:
Alla sorters lövträd funkar bra.

Medlem i SHF
277
350
Jubari:
Fruktträd, lövträd funkar klockrent. Har använt det mesta, hållit på med yemen i över 8 år. Dock är ju favoriten trollhassel! 

30
12
Scarpie:

Hoppar in i en gammal tråd.

Kan man ta in grenar utifrån redan när kameleonten (jemen) är ung?

Har för mig att jag "hört någonstans" att man skall vänta tills dom är äldre, men det kanske är levande växter man skall vänta med?

239
197
Danpss:
Grenar är det inga problem att ta direkt. Däremot så är växter från blomster affärer ev besprutade. Så vänta några veckor innan du sätter in dem. Kan vara bra att ducha av dem också :)

30
12
Scarpie:

Ah tackar!

Och det har inget med kameleontens låga ålder att göra, man kan ta in även till unga kameleonter?

Då skall han få lite ny inredning snart!

Medlem i SkHF
368
438
AlexGustavsson:
Scarpie skrev:
Ah tackar!

Och det har inget med kameleontens låga ålder att göra, man kan ta in även till unga kameleonter?

Det bör inte vara något probem! Har alltid kört med grenar utifrån till både kameleonter och andra reptiler oavsett ålder utan några problem! :)

417
249
KANDARBA:
Scarpie skrev:
Ah tackar!

Ävwn jag tar till några terrarier grenar utifrån. Men jag tar och skäljer dom i så hett vatten som det går. Sedan låter dom torka lite. Men så har jag gjort innan jag har satt in någon gren. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild