Petboxstorlek till ögonfransungar.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

194
165
JoakimLundgren:

Vad är lämplig storlek på petboxar att använda till ungar upp till 8-10cm (med svans)? Har en dylik unge i ett 30x30x30 men upplever det som lite för stort för hen att hitta sin mat i. Min plan är att ha tre storlekar på terrarium tillgängliga, petbox-30x30x30-45x45x60.

293
354
Dynamitella:

Hur mycket väger ungen? Längden spelar ingen roll när man väljer storlek på terrarium då svanslängden påverkar mycket. 

Jag har mina 3-5 grammare i 20x25x30 ungefär, och sätter ut mat på 3 olika ställen när de är små. 5-10 grammare stoppas rakt in i 30x30x45 och större, de klarar sig galant och spurtar i växt då de flyttar. Tricket är att inreda det ordentligt med mycket grenar och växter så de känner sig trygga att promenera runt och upptäcka maten.

194
165
JoakimLundgren:
Tyvärr vet jag inte vikt, ungen är dock fyra månader. Mitt största bekymmer är att den är svår med maten, eftersom jag inte vill utsätta den för mer stress så har jag stoppat in mer pinnar istället för att flytta den. Jag har dock köpt petboxar i strl 20x12x15 lbh som jag ska ha nyhwmkomna småttingar i innan det blir större terras i 30x30x30 strl. 

194
165
JoakimLundgren:
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild