Värme åt Morelia bredli

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

En fråga angående Morelia bredli och värme: Jag har fått intrycket att våra bredli ofta ligger något varmare än andra rutpyton. Ja jag vet att M. bredli är en egen art men ändå ;)

Anledningen att jag frågar är att våra ska flytta till större terrarium inom några dagar & undrar vilken värme på varma respektive "kalla" sidan ni som håller bredli har åt era individer?

I nya burken ligger våran varma sida på 32-37 grader medans den något kyligare delen av burken håller sig runt 26-28 grader, låter det bra eller ska jag ändra något? Jag pratar temperaturer dagtid nu. Nattetid håller hela terrariet graderna 20-25. Några synpunkter eller är det bara köra som det är nu?

Tacksam för riktiga svar & inga gissningar :) 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Dom har nu flyttat till nya burken, eller paradiset kanske jag ska säga ;) Justerade tempen en aning innan inflyttning. 

Det är så gott som färdigt på bilderna, ska komplettera med någon mer sten & en större växt/buske/mindre träd som tål det torra/varma klimatet. 

Så inga svar om temperaturer behövs :) 

Detta var deras boende innan så skillnaden är minst sagt enorm :), i lådorna alltså, i exo-terra burkarna huserar sambon fågelspindlar. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild