Dräktig?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

17
1
Johansson0202:
gravid??;)

Medlem i SHF
4045
5096
Jonas_:

Gravid är den nog inte då det bara är människor som är det, däremot kan den ju vara dräktig kanske ;) Ursäkta men var tvungen.. Tycker det låter roligt när man säger gravid om reptiler :) 

Antingen dräktig, full med mat eller sand :) Har hon varit med en hane är chansen att hon bär ägg stor! 

17
1
Johansson0202:
Jonas_ skrev:
Gravid är den nog inte då det bara är människor som är det, däremot kan den ju vara deäktig kanske ;) Ursäkta men var tvungen.. Tycker det låter roligt när man säger gravid om reptiler :) 

Antingen dräktig, full med mat eller sand :) Har hon varit med en hane är chansen att hon bär ägg stor! 

Haha ok hitta inte på vad jag skulle skriva//ja hon är med en hane så troligen har hon ägg:)

Medlem i SHF
4045
5096
Jonas_:
Ja då är hon med största sannolikhet med ägg :) Se till så hon får extra vitaminer/kalk samt en bra & trygg plats att lägga äggen på. Jag skulle ha tagit bort hanen för att minimera stressen inför äggläggning, samt att hon inte blir dräktig igen på nytt innan hon hunnit äta upp sig & vila :) Lycka till! 

17
1
Johansson0202:
Jonas_ skrev:
Ja då är hon med största sannolikhet med ägg :) Se till så hon får extra vitaminer/kalk samt en bra & trygg plats att lägga äggen på. Jag skulle ha tagit bort hanen för att minimera stressen inför äggläggning, samt att hon inte blir dräktig igen på nytt innan hon hunnit äta upp sig & vila :) Lycka till! 

Tack men vet du om man kan ta en hönsäggkläckare till äggen??:) Vi hade en exo terra men den gick sönder:(

953
1840
peter54:
De äggkläckare jag har använt till hönsägg roterar äggen och gör man så med reptilägg så dör äggen. Dessutom är det antagligen alldeles för torrt i en hönsäggkläckare för att reptilägg ska överleva.

2052
780
psyjoh:
Ta en plastlåda, lägg i tegelstenar, fyll vatten till kanten på teglet, i med en doppvärmare och ställ önskad temp på den, ställ ägglådorna på teglet, på med locket på plastlådan, klart! :)

Medlem i SmHF
143
128
PinupZombie:
Jonas_ skrev:
Gravid är den nog inte då det bara är människor som är det, däremot kan den ju vara dräktig kanske ;) Ursäkta men var tvungen.. Tycker det låter roligt när man säger gravid om reptiler :) 

Finns en hel tråd om det ämnet

www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=2234

Medlem i SHF
4045
5096
Jonas_:
PinupZombie skrev:

Finns en hel tråd om det ämnet

www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=2234

Spännande läsning, tack för tipset! :) 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild