Benlös ödla/kopparödla/glasödla

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

62
73
JohannaT:
Har någon sett några på någon mässa här i sverige, eller behöver man åka utanför landet för att hitta någon art utav dessa? Jag tänker att det borde gå att få tag på i Hamm eller Houten kanske.. De verkar inte vara helt ovanliga som husdjur i andra länder, då tänker jag först och främst på Pseudopus apodus, eller "european legless lizard" som den också kallas.

Medlem i SHF
4045
5096
Jonas_:
Jag har sett såna på expo syd samt så tror jag det fanns en individ nu sist i Sala, inte helt säker men har för mig jag gick förbi en :) Så jo dom finns ibland på Svenska mässor, men dock inte jättevanliga :P 

Administratör
Medlem i SHF
2696
2514
anders:
Sett kopparödlor på expo syd. P.apodus har jag nog missat dock. Har för mig att jag sett någon art av Lialis till salu med.

62
73
JohannaT:
Tufft!! Jag ska hålla ögonen öppna! Tack för svaren! :)

2966
1648
Hoggaforfan:
Pseudopus apodus fanns på förra årets Expo Syd. Är numera i bakhäng på Blekinge Exotisk Värld :-)

62
73
JohannaT:
Kul att det verkar vara möjligt att få tag på dem! :) de är sjukt balla. Och framförallt ganska freaky.

Medlem i NNHF
52
56
danne_60:
JohannaT skrev:
Har någon sett några på någon mässa här i sverige, eller behöver man åka utanför landet för att hitta någon art utav dessa? Jag tänker att det borde gå att få tag på i Hamm eller Houten kanske.. De verkar inte vara helt ovanliga som husdjur i andra länder, då tänker jag först och främst på Pseudopus apodus, eller "european legless lizard" som den också kallas.

Har en grupp som jag hoppas att få tillökning på i år.

//Danne

2052
780
psyjoh:
Danne, du som har denna art, hur räknar du ut storleken på terrariet ifall du går efter L80, tar du för marklevande ödla eller orm?

Kanske dum fråga men mest för nyfikenhets skull. 
Det riktiga borde väl vara marklevande ödla men går man på kroppen så borde det vara orm?

Kanske är samma storlek ändå?
Läste att de blev rätt långa, över 1 meter.

Medlem i NNHF
52
56
danne_60:
Eftersom det är en ödla så är det ju det som gäller, sen vill dom ju ha lite klättermöjlighet så bottenyta för marklevande å höjd för en klättrande ödla :)
Dom är väldigt aktiva i terrariet så ju större man kan erbjuda ju bättre är det.

2052
780
psyjoh:
Hur stora är dina?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild