Jemenkameleont hona bortskänkes (kanske)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

223
6
Susanne:

Jag kommer troligen att skänka bort min Jemenkameleont pga att jag blivit arbetslös och inte har råd att ha henne kvar. Hon är jättefin (se mitt bildgalleri), ca 8 månader gammal. 

Dock, eftersom jag skänker henne, förebehåller jag mig rätten att kontrollera att hon kommer till ett optimalt terrarium i Stockholmsområdet (för att begränsa transporttiden), samt till en vuxen person som har gedigen erfarenhet av kameleonter. Vill heller inte att hon ska utnyttjas som "äggmaskin" hos en uppfödare. 

Beslutet att ge bort henne är inte ännu 100% (jag fäster mig så vid mina djur.. suck), men jag ville ändå höra om det finns intresse här att ta emot henne. 

Notera, hon är EJ "handtam" och kommer troligen aldrig att bli. Hon kom till mig efter att ha bott hos en småbarnsfamilj med rätt vilda barn så jag vet inte hur hon haft det som liten. Hon är skygg och rädd för händer. Hon fräser och bits. Det går inte att handmata henne varken med händer eller pincett. Varje försök att närma sig eller hantera henne resulterar bara i att hon blir superstressad och ännu skyggare/räddare, så ev. ny ägare bör vara medveten om att det är bäst att lämna henne ifred. Lite kinkig med maten är hon... vill inte äta syrsor och Zophobas, ej heller grönt och frukt. Dubia och mjölmask går dock bra. Hon äter ur en foderskål som sitter fast högt upp på terrarie väggen. Har provat släppa in foder löst i terrariet men hon har inte tagit bytet då. Ja.. lite fakta om min fina tjej som kan vara bra att veta. :)

Så... nån intresserad? 

59
8
glamwarrior:

jag är intresserad.

456
202
isdrake:

Tråkigt att höra. Hoppas du hittar ett bra hem till henne om du nu bestämmer dig för att sälja. :) Det är alltid jätte tråkigt att behöva göra sig av med djur. Men tyvärr blir ju sällan livet som man planerar och då kan sånt här hända. 

29
0
erkenvik:

Hej jag är intresserad av den

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild