Regn/duschsystem eller droppsystem

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Niklasll:
Hej!

Blir lite smått galen på detta med olika dusch/regnsystem och droppsystem.
Efter att ha läst alldeles för många recensioner om olika system på 20-tal olika sidor om lika många olika fabrikat och former på system har jag ingen aning om vad jag ska välja.

Jag har en jemenkameleont så ett droppsystem är väl egentligen det enda som behövs men jag tycker ändå att de olika regnsystemen som finns är mer bekvämt och på något sätt pålitligare, men ändå inte.

Det finns väldigt mycket blandade åsikter om Herpes choise, jewelspray och exo terras olika system och foggers.
Jag är ute efter ett bra, pålitligt och ljudlöst system som jag utan att problem kan lämna 2-3 dagar eller slippa tänka på. Enda skulle då vara med ett droppsystem (som det lutar åt för det är det mest okomplicerade valet) som skulle behövas fylla.

Så.. vad är eran personliga åsikt? :)

2966
1648
Hoggaforfan:

Sikta på en motor som ligger runt 1000:-, de billigare låter en massa. Ja, även Dusks. Tänk borrande i betong.

Borde gå att bygga en dripper som fylls på av regnsystemet? En behållare med ett litet hål i
Jag säljer drippers till regnsystem, 2L/h, men det är nog lite för mycket kanske? Osäker hur bra det är att endast ha en sån inkopplad och att motorn kör 24/7. Däremot kan den ju användas för att fylla på en egengjord dripper om man vill ha regnet med annars behöver det ju bara vara själva slangen som fyller på vilket går snabbare.
Ett annat alternativ är ju en vanlig akvariepump som pumpar upp vattnet men då behöver man ha lite mer vatten och 1 dripper-behållare och 1 uppsamlingsbehållare.

143
154
TerraBygg:
www.pilgift.se/index.php?title=PneumaticRain

Enkel, billig och pålitlig. Körde med sådarna här när jag hade pilgift, fungerade klockrent.

160
91
turboadde:
Jag säger både dripper och duschsystem för att få det bästa. En dripper så dom alltid har vatten och ett duschsystem för att ge dom mer vatten och rätt luftfuktighet.
Jag tycker om herpeschoise system förutom  pumpen. Pumpen är bra men det är lätt att by den låter krig.
En riktig pump som tex tnt-pumpen eller annan liknande så går det som en dröm sen.
Jag kan lätt lämna mitt system en vecka.

Drippen ska helst droppa på ett blad med för bästa effekt.

2
0
Niklasll:
Tack ska ni ha för era svar! Dripper absolut, gjorde en egen men upptäckte att det var inget att lite på. Den la av efter ett litet tag.. dålig ventil skulle jag tro.
Är lite tveksam över att bygga ett eget duschsystem själv, lite av kinesiska för mig haha! Många system som finns ute har ju en tendens att låta så jävligt! Har inte helt bestämt mig ännu då alla säljare på olika zoobutiker och användare på forum säger att deras variant fungerar bäst. Självklart kan det ju vara så att era system funkar perfekt för er men fortfarande är jag är lite splittrad. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild