Hur många herptiler har vi haft?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

63
158
NEDreptiles:

Hur många herptiler har vi haft i våra liv?

Jag har nu 14 och har tidigare haft 16.
14 + 16 = 30

953
1840
peter54:
Oj vilken fråga. Jag vet inte om jag kan kvala in i frågeställningen eftersom det gått så många år sedan jag började. Det är dessutom svårt att exakt räkna alla uppfödda ungar. En gissning skulle bli runt 600-700. Jag vet att jag fött upp minst 300 mullvadssnokar, minst 150 kungssnokar, minst 100 boider, samt ett antal övriga uppfödningar.

Om jag struntar i uppfödda djur och bara räknar sådana jag köpt, skulle jag säga efter en snabb genomgång med kalkylatorn i handen av 45 år i hobbyn; 136 tidigare (groddjur, ödlor, sköldpaddor, kajman och ormar) och 14 nu.

Medlem i GHF
3136
1743
EmanuelKarl:
har en crested gecko och har inte haft någon annan herptil. Kör kryp istället. Så 1+0=1.
Ingen svår uträkning för min del.

459
138
Pakke:
Jag har haft herptiler runt 150 eller under. Har ej koll på det. Uppfödda svenska skogsödlor i fångenskap under 3 eller 4 år och släppte ungar i vilda. Behöll bara paret sen de släpptes senare. (Det var längesen när jag var liten och visste inte om det är förbjudet att behålla vilda svenska ödlor i fångenskap.) Var i 1990 talet då. Lyckades iallafall och alla överlevde inkl paret.

Resten är leosar och cresteds.

Administratör
Medlem i SHF
565
711
Hanna:
Runt 53 reptiler har jag haft. Räknar dock inte med juveniler av jungfrugeckos, det är omöjligt.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild