Boajuvenil

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
meloniga23:
Hejsan, jag ska ta och skaffa mig en liten boaorm. Min fråga är väldigt kort; går det bra att ha ormen i en uppvärmd plastlåda tills jag har byggt klart terrariet? Har hört att man kan ha kungspyton i lådor i racksystem, men aldrig boaormar.

62
73
JohannaT:
Så länge du följer L80 och ser till att den har gömställen och vattenskål och kanske något den kan klättra på så ska det inte vara något problem. När det kommer till uppvärmningen så ska det finnas en temperaturgradient, så du får värma upp ena sidan av lådan så att den kan reglera värmen utefter vad den känner för. Och sen ventilation såklart! Men annars -visst kan du det. Speciellt om det bara är tillfälligt. :)

3
0
meloniga23:
Jepp jo men jag har en värmekabel som jag inte använder samt en termostat så vad fint att det går bra :))

278
122
Snakedude69:
Hello Meloniga,
Its almost better to keep a baby or young snake in a plastic box. Way easier to keep   the temps and humidy right a well as snake feeling more secure. Just remeber that depending on your snake, it will grow faster then you think (boas grow the most during the first 3 years) So be prepared to have a bigger enclosure.

Juice Chelini
REPTILE NERDS SKARABORG
www.reptilenerds.com

1685
794
fluffis:
meloniga23 skrev:
Hejsan, jag ska ta och skaffa mig en liten boaorm. Min fråga är väldigt kort; går det bra att ha ormen i en uppvärmd plastlåda tills jag har byggt klart terrariet? Har hört att man kan ha kungspyton i lådor i racksystem, men aldrig boaormar.

Absolut, det tycker jag, sålänge ormen får vad den behöver med gömställen, värme och sånt som redan är nämnt. Jag rekommenderar plastlådor generellt när man skaffar nya ormar eftersom man har karantänen att tänka på. Har man ormar sedan tidigare så vill man ha den nya ormen skild från dessa. Har man inte ormar sedan tidigare och oturen skulle vara framme att den nya ormen skulle ha kvalster, så brukar det vara mycket enklare att behandla en plastlåda och enkel inredning som man inte är rädd om, jämfört mot ett terrarium med inredning som kanske inte ens GÅR att behandla utan som måste kastas ut. Det kan vara värt att tänka på.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild