Kameleont

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

235
155
Brokensynapse:
philer skrev:
Ja inte klokt att de ska bli aggresiva för man såger sin personliga åsikt

Hänger inte riktigt med vad du menar just nu men känns som att det börjar sväva iväg från tråden så du är välkommen att skicka pm om du vill diskutera vidare.
Kan bli sent svar för nu ska jag ta undan orm skit ur mina burkar.
Ha de.

58
35
philer:
Hoggaforfan skrev:
Mjo ibland spårar det ut här men argumentet är väl att hela miljön blir fel, däribland UV. Men jo, jag tror inte heller att djuren dör för att den missar 5min UV utan det handlar snarare om en längre tid av missat UV, kanske 6-12mån.
Detsamma gäller fuktighet och näringsbrister etc.
Men att ett djur överlever är ju inte detsamma som att det är bra för den och det är väl mycket det en del kan bli något för entusiastiska med att försöka förmedla.
Oftast när människan är inblandad kan det gå till överdrift antingen åt ena håller eller andra.

Det var ett bra inlägg =) kan jag inte argumentera mot.

58
35
philer:
Brokensynapse skrev:

Hänger inte riktigt med vad du menar just nu men känns som att det börjar sväva iväg från tråden så du är välkommen att skicka pm om du vill diskutera vidare.
Kan bli sent svar för nu ska jag ta undan orm skit ur mina burkar.
Ha de.

Ingen aning vad jag menade, var någon som skrev att nån var agressiv så jag hängde bara på för att provocera lite =)

1159
627
Temla:
philer skrev:
Vad trevligt att han bryr sig om sin kameleont och ger honom ett bad hoppas kameleonten uppskattar det

Skojar du eller? Har du ägt någon kameleont själv så du vet vad du pratar om? Du kanske borde läsa på mer om Jemenkameleonter och kameleonter i största allmänhet innan du skriver såna här kommentarer. Eller är du bara ute efter att provocera? Jag är för övrigt övertygad om att trådskaparen kom hit och ställde en fråga för att få seriösa svar och inte för att läsa en massa dumheter.  

58
35
philer:
Temla skrev:

Skojar du eller? Har du ägt någon kameleont själv så du vet vad du pratar om? Du kanske borde läsa på mer om Jemenkameleonter och kameleonter i största allmänhet innan du skriver såna här kommentarer. Eller är du bara ute efter att provocera? Jag är för övrigt övertygad om att trådskaparen kom hit och ställde en fråga för att få seriösa svar och inte för att läsa en massa dumheter.  

Jag har en jemenkameleont ja, fast har inte badat honom men det betyder inte att han inte hade gillat det.
Men det låter inte som han försöker ta livet av den och misshandlar den. Jag vet ej har inte sett videon men var inte så inskränkt att du inte kan tänka att möjligheten finns att den faktiskt gillar det.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild