Kameleont

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

58
35
philer:
Sa jag något om att lagar inte ska följas? Nej precis det jag menade med uvljus folk verkar tro att djur dör om man tar bort dem från uv ljus ett tag. och med poliser menar jag just såna som säger att det är fel och djur misshandel osv

58
35
philer:
Vad trevligt att han bryr sig om sin kameleont och ger honom ett bad hoppas kameleonten uppskattar det

2966
1648
Hoggaforfan:
philer skrev:
Sluta vara såna jäkla minipoliser för allting! Den behöver väl inte uvljus 24h om dygnet. Den kameleonten kanske gillar det! Djur är individer.

Vem har antytt att något djur ska ha UV 24h?

58
35
philer:
I flera trådar jag har läst här på forumet så har folk gnällt om Uv så fort man tar ut djuret ur sitt terrarium

2966
1648
Hoggaforfan:
En kameleont som aldrig någonsin har ett behov av att bada lär få panik och enorm stress av det. Det anser jag är fel, måste jag vara en minipolis för att jag anser det?
Det finns många ödlor som gillar ett bad, en ökenlevande kamaleont lär inte vara en av dem.

235
155
Brokensynapse:
philer skrev:
Sa jag något om att lagar inte ska följas? Nej precis det jag menade med uvljus folk verkar tro att djur dör om man tar bort dem från uv ljus ett tag. och med poliser menar jag just såna som säger att det är fel och djur misshandel osv

Jag ser inte vart i mitt inlägg jag påstår att du har sagt något av de, ser heller inte vart något påstått att det är just bristen, eller snarare eventuella bristen på UV-ljus, som är problemet.
Men de finns lagar som styr hur ett exotiskt djur ska hållas och jag personligen har svårt att tänka mig att alla aspekter uppfylls i ett vardagsrumsfönster i Uppsala för hur en kameleont ska hållas.

Och återigen så säger ingen att det är 100% fel men utav det man kan se via annonsen så uppstår det frågetecken på vissa punkter.

Djurmisshandel som nämndes va en personlig åsikt baserat på den personens erfarenheter och det framgår tydligt i det inlägget.

235
155
Brokensynapse:
Återigen aggressiva inlägg baserat på att man hakat upp sig på vissa ord någon har skrivit gör bara att det blir onödigt tjaffs.

58
35
philer:
Varför? som jag sa tror jag det är idividuellt från djur till djur. Jag har ingen aning om de överlag gillar eller inte gillar det. Men jag tror nog det finns undantag om det skulle vara så att de inte gillar det.

58
35
philer:
Ja inte klokt att de ska bli aggresiva för man såger sin personliga åsikt

2966
1648
Hoggaforfan:
Mjo ibland spårar det ut här men argumentet är väl att hela miljön blir fel, däribland UV. Men jo, jag tror inte heller att djuren dör för att den missar 5min UV utan det handlar snarare om en längre tid av missat UV, kanske 6-12mån.
Detsamma gäller fuktighet och näringsbrister etc.
Men att ett djur överlever är ju inte detsamma som att det är bra för den och det är väl mycket det en del kan bli något för entusiastiska med att försöka förmedla.
Oftast när människan är inblandad kan det gå till överdrift antingen åt ena håller eller andra.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild