Ingen tråd för "inte-röra-djuren" folk

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 12

590
365
SweBoa:
[quote=Falk]Sunglow87 Varför blir ogiftiga ormar hanterbara men inte giftiga ormar? =) (notera smileyn)[/

he he  gift bör förbjudas :)

590
365
SweBoa:
panterophis skrev:

För att ogiftiga djur kan inte säga ifrån, tyvärr..

Jaha så ogiftiga arter kan asså inte säga i från, hur menar du nu :) jag Hade två boor för några år sen, som jag inte tog ut pga av att dom sa i från :) det gjorde ont ett par gånger. Så ogiftiga reptiler kan säga i från. 

348
310
panterophis:
sunglow87 skrev:

Jaha så ogiftiga arter kan asså inte säga i från, hur menar du nu :) jag Hade två boor för några år sen, som jag inte tog ut pga av att dom sa i från :) det gjorde ont ett par gånger. Så ogiftiga reptiler kan säga i från. 

Tydligen inte nog mycket eftersom du fortfarande tar ut stackarna :/

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:
Nu tycker jag vi skärper till oss. Allt hanterings-tjaffs hänvisas till hanteringstråden.
Alla får självfallet svara i tråden, men vi håller oss till topic och respekterar TS fråga. Jag skulle såklart kunna rensa tråden, men då det inte är någon som svarat på TS fråga hittills så hade det inte blivit mycket kvar.

Inlägg och argumentation om hantering eller ej hädanefter raderas.

TS får gärna berätta anledningen till bygget och vad ödlorna vinner på att vara utanför terrariet då jag misstänker att det inte hör till varje reptilägares vardag att sätta upp en stor gren i taket.

Medlem i SHF
241
342
Kakmonstret:
Jag tycker att det blev en lite olycklig start på denna tråd med onödiga påhopp av trådskaparen, där jag antar att meningen egentligen bara var att undvika just den diskussion som blivit nu.

Det vore jättetrevligt om alla kunde skriva av sig i hanteringstrådar om frågan klappa djur eller inte klappa djur istället för i denna.

Redigera första inlägget så det bara innehåller frågeställningen, ta bort allt blaj som skrivits efter och så kanske det kan bli en riktigt rolig tråd med coola idéer. :)

/Andreas Calais

Medlem i SHF
241
342
Kakmonstret:
Hmm... Anders inlägg fanns inte när jag började skriva mitt, blev lite dubbelt nu.

1159
626
Temla:
Kakmonstret skrev:
Jag tycker att det blev en lite olycklig start på denna tråd med onödiga påhopp av trådskaparen, där jag antar att meningen egentligen bara var att undvika just den diskussion som blivit nu.

Det vore jättetrevligt om alla kunde skriva av sig i hanteringstrådar om frågan klappa djur eller inte klappa djur istället för i denna.

Redigera första inlägget så det bara innehåller frågeställningen, ta bort allt blaj som skrivits efter och så kanske det kan bli en riktigt rolig tråd med coola idéer. :)

/Andreas Calais

Håller med föregående talare. Jag såg fram emot att läsa tråden och se bilder på hur andra har fixat. Men det kanske inte är för sent än om det rensas lite? Håller tummarna!

1685
794
fluffis:
Gogs:

Du börjar med att vara spydig och be stora merparten på detta forum att sticka och brinna?! Vad är det för språk? Därefter fortsätter du med att vara spydig mot administrören. Vad vill du uppnå med detta? För egen del tar jag mycket illa vid mig av detta språk och tycker det är obehagligt. För mig är det uppenbart att du hellre vill provocera än att debattera. Sånthär elakt och oförskämt språkbruk hör inte hemma här tycker jag. Jag tänker inte ägna en minut mer åt detta och jag ser ingen idé att falla för dina provokationer. Jag tycker inte du är värd det om det är på detta viset du vill behandla dina medmänniskor.

590
365
SweBoa:
Jag tyckte det var häftigt, var fick du idén i från :) 

2966
1648
Hoggaforfan:
Med tanke på att folks kommentarer så kan jag förstå hans inledande kommentar. Det känns liten som att den behövs även om det är sjukt trist att den gör det för den är ganska otrevlig trots smileyn.
Inget djur far illa av att vara i dålig luftfuktighet ett litet tag, det tar kanske 6mån eller mer av konstant dålig luftfuktighet innan det är aktuellt. Annars hade mässorna knappast varit möjliga.

I all hobby finns det saker man inte gillar, finns mycket som jag inte gillar här på forumet men jag spyr inte galla över det. 
Samt att saker förändras, vad som var ok för 20 år sen är idioti idag och om 20 år kanske dagens hållning är idioti. Aktivering är ofta något bra och jag känner att det är ett bristande område inom hobbyn. Många köper ju syrsor då och då för att just aktivera sin ödla och framöver kanske det kommer forskning inom det området. Vem vet?

Logga in för att posta i forumet
Sida av 12
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild