Ingen tråd för "inte-röra-djuren" folk

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 12

309
240
Gogs:
Just ja... Innan det glöms bort. Tillbaka till ursprungsfrågan: Hur har ni det hemma ni som hanterar era djur? Posta gärna bilder. Det finns massa trevligt folk här som gärna kommenterar dem =)

2966
1648
Hoggaforfan:
Patch skrev:
Nej tycker inte de va rätt bra faktiskt.... känns som man drar efter halmstrån för att få en anledning att ha dem utanför terrariet? 

Och du ska ju inte fråga mig djuret måste bo i samma låda? (läs det engång till)  jag spann ju bara vidare på hans grund argument? :)

Hur man än vänder och vrider på det så SKA miljön i terrariet vara anpassad till den miljön de är anpassade till :)Och med andra ord så finns de ju ingen som helst anledning att ta ut dem i en felaktig miljö? 

Nja du drog med det till ytterligheterna och läste in lite vad som inte stod tyckte jag ;-)

Men det har du helt rätt i men det behöver ju inte betyda att de mår dåligt av att komma ut en liten stund. Och nej, inte heller att det är bra. 
Blir djuret panikslaget så är det ju djurmisshandel men blir det inte det så är det lite upp till var och en och välja tills något bevisats. Just nu är det ju mest åsikter.

Jag har ingen åsikt i frågan utan tycker mest att folk ska få göra som de vill sålänge de följer lagarna och djuren mår bra.

Jo tråden är offtopic och som Peter54 skrev så borde den ignoreras av en del och alla OT-mess raderas inkl mina

45
68
Jimmy_S:
Kan man inte få se en bild på deras terrarium? Det är ju faktiskt terrarie djur vi pratar om.

348
310
panterophis:

Hoggaforfan skrev:
Men det har du helt rätt i men det behöver ju inte betyda att de mår dåligt av att komma ut en liten stund. Och nej, inte heller att det är bra. 
Blir djuret panikslaget så är det ju djurmisshandel men blir det inte det så är det lite upp till var och en och välja tills något bevisats. Just nu är det ju mest åsikter.

Bevis för att utevistelse är skadligt finns det gott om i hanteringstråden

232
95
anamidnatt:
Jag väljer att inte lägga upp något om hur jag tar hand om mina djur, oavsett om det gäller hantering eller annat, möjligen lite bilder i galleriet som ligger uppe för att den lite mer snokande och aggressiva typen ska kunna räkna ut vilken sida jag är på och ha något att tjafsa om.

Det är samma sak på facebook, har blivit tvungen att låsa mina videos så de inte är offentliga. Däremot kan jag dela dem i tillexempel de europeiska teju och varangrupperna och där får man aldrig ett enda påhopp, verkligen aldrig.

Jag har djur som inte är så förtjusta i att bli hanterade och då undviker jag det för att de ändå är i en hanterbar storlek, sen har jag de som jag gärna vill ha en aning tamare av självklara anledningar, och dessutom så lyssnar jag ju hellre på de i europa som har mängder av stora ödlor och som har haft det i många år och vet vad de pratar om, och jag tar gärna lärdom av vad de har att berätta, än att lyssna på någon liten gnällig sak härinne när man dessutom redan kan hela visan.

309
240
Gogs:
N1nja skrev:
Kan man inte få se en bild på deras terrarium? Det är ju faktiskt terrarie djur vi pratar om.

Det här var ingen tråd angående terrarium. Isåfall hade jag döpt den till ett mer passande namn.
Tråden handlade om folk som låter sina ödlor vara ute i viss utsträckning (har aldrig påstått att ödlorna jag har INTE bor i ett terrarium). Vill du se bilder på folks snygga terrarier så finns det trådar skapade för just det syftet =)

378
479
Svedjemo:
Finns det någon som har empiriska belägg för att det är skadligt att hantera reptiler? Missförstå mig inte nu, jag argumenterar inte för att man ska hantera sina reptiler. Jag känner bara att det är ett generellt "problem" på olika forum att folk har väldigt bestämda åsikter om vad som är rätt eller fel utan att egentligen ha några belägg, att det ofta grundar sig i personliga åsikter och vad man har hört från andra. 

348
310
panterophis:

Svedjemo skrev:
Finns det någon som har empiriska belägg för att det är skadligt att hantera reptiler? Missförstå mig inte nu, jag argumenterar inte för att man ska hantera sina reptiler. Jag känner bara att det är ett generellt "problem" på olika forum att folk har väldigt bestämda åsikter om vad som är rätt eller fel utan att egentligen ha några belägg, att det ofta grundar sig i personliga åsikter och vad man har hört från andra. 

Det handlar inte om åsikter, det finns tonvis med forskning på negativa effekter av hantering och fel miljö i hanteringstråden som jag skrev om ovan.

Om du nu inte orkar leta själv så länkar jag www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=1007&p=1

Den är dock inte svår att hitta eftersom det är en sticky.

590
365
SweBoa:
Hur gör dom på mässor, på alla jag har varit på, ser man bara en lampa, inget uv mm stressen vad gör man åt det, har dom ljudisolerande lådor. 
undan tag kanske :) 

348
310
panterophis:
sunglow87 skrev:
Hur gör dom på mässor, på alla jag har varit på, ser man bara en lampa, inget uv mm stressen vad gör man åt det, har dom ljudisolerande lådor. 
undan tag kanske :) 

Nu är det ju inte mässa i 3 timmar varje dag..
Logga in för att posta i forumet
Sida av 12
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild