Dvalning?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

205
26
Strunten:

Min lilla skäggiskille har grävt hela dagen! Och ligger nu i sin grotta med sand igengrävt överallt! Kan det vara så att han dvalar? Inte varit med om detta tidigare! Har någon tips på vad jag kan göra medans han gör det? :)

234
50
costanza:

Ja sänka antalet soltimmar kan man ju göra,  jag brukar sänka soltimmarna till 8-9 timmar och dra ner lite på käket då de inte har samma aptit som under sommarhalvåret. En grej man kan gör är att ge dom lite mer fett än vanligt, typ fjärilslarver eller zophobas så de har bra med fettreserver i sig om de skulle sluta äta nån vecka. Väldigt individuellt med dvala när det kommer till skäggisar.

205
26
Strunten:

Ok, men du tror att det är dvala? Jag kan inte tänka mig något annat

234
50
costanza:

Jo om de gör det så brukar det inträffa i oktober/november framförallt. Inget konstigt alls!

205
26
Strunten:

Jo, ganska inviduellt hur länge det är också va?

234
50
costanza:

Precis, man kan väcka dom med hjälp av att öka soltimmarna när våren kommer men jag vet många som håller dom 12/dag året runt och även avlat dom djuren utan problem men det är nog bäst att följa deras naturliga miljö så gott det går med hjälp av belysning o soltimmar.

205
26
Strunten:

Antar att som sköter avföring och så iaf. Men man kanske skSomalia till dom då och då

269
60
Jonas:

har precis samma problem som du min vänn. har en fråga hur äre med avföring? för i vanligtvis skiter min 1 gång om dagen men nu äre so so. något man ska tänka på?

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild