Foder, kyckling vs råttor/möss

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

38
59
Reptileguy:

Tänkte kolla med alla er där ute vad ni föredrar att mata era ormar med, kyckling eller gnagare? Jag matar nästan uteslutande med möss och råttor, men jag har testat kyckling också, och jag har inte märkt någon märkvärd skillnad. Dock har jag aldrig matat med kyckling till djur jag avlar på.

Hur är det med er andra? Har någon av er märkt någon skillnad? Eller sitter på kunskap om vad det är för skillnad näringsmässigt på dom? Let us know!

1685
794
fluffis:
Vi hade nyss en liten diskussion om detta. Visserligen finns diskussionen i grodkategorin men ändå :)
www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=3659

38
59
Reptileguy:
Aha! Den har jag missat helt! ;) Men tack för det! :)

741
681
Binks:
Kyckling ska väl vara lite nyttigare på något vis vad jag förstått?
Mindre fett kanske.

69
39
NiklasTyreso:
Binks skrev:
Kyckling ska väl vara lite nyttigare på något vis vad jag förstått?
Mindre fett kanske.

Kyckling innehåller mer fleromättat fett än däggdjur, men koka en höna så får du se hur mycket fett som flyter på ytan. Kyckling har möjligen lite nyttigare fett, men både kyckling och möss är feta djur.

Nordamerikanska råttsnokar äter i naturen både råttor, fåglar, ägg och grodor. Det är helt ok att variera kosten, för i naturen är den varierad.

Mina majsormar gillar mindre delar av kyckling men jag ger dem inte det som stapelföda och jag har inte prövat hela nykläckta kycklingar.

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Jag matar mina pytonormar med råttor till största del, men även hönsfåglar,duvor ibland, kaniner, marsvin osv :) Jag tror det är bra att variera foder nångång ibland, om ormen tillåter det vill säga. Men som sagt till 80% får mina ormar råttor i varierande storlek.

Jag börjar även mata juvenilerna jag kläcker fram med råttor, inte möss.. Kanske är en smaksak, största skälet jag gör det är att slippa eventuella matstrul vid övergång till råtta, då alla pytons i mitt tycke är för stora för att käka mus :P

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild