USA förbjuder nätpyton m.fl.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

218
47
asus:
leedragon skrev:

håller med,  förbudet är en nödvändig start, nästa steg är att rensa  de nuvarande släppta ormar från södra staterna

har suttit och letat hela dagen men hittar inget om att varken nätpyton eller Boa har lyckats para sig i florida, endast tigerpyton. (hårdhudade jäklar) ;)
 om nån ligger o gräver på nån sida så länka gärna :p

och ja som sagt, dem får avla och sälja ormar precis som vanligt men bara inom staterna,

ne sorglig vecka för världens reptil folk :P

1244
472
leedragon:
asus skrev:

har suttit och letat hela dagen men hittar inget om att varken nätpyton eller Boa har lyckats para sig i florida, endast tigerpyton. (hårdhudade jäklar) ;)
 om nån ligger o gräver på nån sida så länka gärna :p

och ja som sagt, dem får avla och sälja ormar precis som vanligt men bara inom staterna,

ne sorglig vecka för världens reptil folk :P

tror du att om de blir släppta i deras natur de kommer inte  att föröka sig på samma sätt? 

733
297
markusbabs:

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Kan de verkligen klara sig i så stor del av USA? Borde det inte redan finnas populationer av pytonormar i andra stater. Tigerpytonormar klarar sig säkert i de sydöstra staterna och rätt i biotop. Men hur många klarar sig från ägg till könsmogen? Sedan bygger förbudet mer på sensationalismen och ormfobi än på vetenskap.

usark.org/

2966
1648
Hoggaforfan:
Räcker 1 ägg klarar sig så är det ju 1 ägg för mycket :-(

218
47
asus:
hade dem gjort de så tror jag tigrarna varit långt upp i florida vid detta laget :p

412
419
Hadara:
Har inte läst hela tråden men tycker det är ett jättebra beslut :) För många som släppts lösa och dessutom så är så stora ormarter enligt mig inte lämpliga att hålla som privatperson. Eller misstolkar jag beslutet nu?

218
47
asus:

Hadara skrev:
Har inte läst hela tråden men tycker det är ett jättebra beslut :) För många som släppts lösa och dessutom så är så stora ormarter enligt mig inte lämpliga att hålla som privatperson. Eller misstolkar jag beslutet nu?

grov misstolk enligt mig, är man bara mogen och vet man pysslar med ser jag ingen mening i att man inte ska kunna ha större ormar.

de har igentligen inget med hållning o göra dem får ha kvar dem precis som innan men inte skeppa över statslinjerna, det är enda skillnaden och nej det är inget positivt med tanke på att många företag och privatpersoner lär gå i stenhård konkurs och bli bankrupta och deras djur kommer svälta e inget positivt enligt mig precis men men :)

fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xtf1/v/t1.0-9/11063513_812817748772475_3889746886881655201_n.jpg?oh=0edd8a5d5d77a083276ae86cf3efb636&oe=557CC52B&__gda__=1438283120_0e3780c6777a83b575771d8a12707f89

här ser du hur kompetent usa's regering e CLAP CLAP (y)

953
1840
peter54:
Jag är också absolut för ett beslut som kan minimera att jätteormar kommer ut i en natur där de överlever och i värsta fall förmår att reproducera sig. Om det sedan handlar om en tropisk storm som raserar offentliga terrarier eller om det sker genom medvetna utsläpp, spelar absolut noll och ingen roll för faunan där det sker.

218
47
asus:
peter54 skrev:
Jag är också absolut för ett beslut som kan minimera att jätteormar kommer ut i en natur där de överlever och i värsta fall förmår att reproducera sig. Om det sedan handlar om en tropisk storm som raserar offentliga terrarier eller om det sker genom medvetna utsläpp, spelar absolut noll och ingen roll för faunan där det sker.

finns ju ingen anledning? skadan med tigerpyton e ju redan skedd och där finns inte ett enda bevisat fall där varken nätpyton eller någon Boa lyckats avla
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild