Herptil-böcker, vad bör alla ha?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

1244
472
leedragon:
NellyNiklas skrev:

Någon nämnde Internet tidigare. Internet må vara nice men det slår aldrig en bok. Jag vågar gå så långt och påstå att det mesta som är granskat och källkritiskt som finns på nätet kommer i pappersfprm först. Detta gäller forskning och kunskap speciellt. 

Att hitta lika ingående och detaljerad information som finns i en bok är otrligt svårt. Majoriteten av dagens populära "care sheets" är korta, bristfälliga och i somliga fall oriktiga. 

Dessa två ovan var mina första böcker när jag började med hobbyn. Jag vet inte hur många gånger jag läst dem och det finns inte en "internet care sheet" som kommer i närheten. 

jävligt nice bilder på omslagen på de där böckerna

Medlem i SHF
193
364
Thinning:
Lyckats få tag på dessa två böcker av Henderson och Schwartz, kul att ha för den som är intresserad av den karibiska herpetofaunan (även om dom säkerligen inte är aktuella).

Med vänlig hälsning, Björn

Medlem i SkHF
1041
1169
NellyNiklas:
Jag har utökat min boksamling ytterligare sedan sist. Inför införskaffandet av ett par Phelsuma lat. så köpte jag boken nedan. Bra bok med mycket info om flertalet arter inom Gecko gänget. 

På senare tid har jag börjat fundera på ett nytt projekt men kunde inte riktigt bestämma mig så jag täckte upp alla i bokform.

Den sistnämnda köpte jag i e-book-form. En myckey bra bok med en väldig massa bra och heltäckande information. Rekommenderas för de som funderar på att ta steget i det australienska varanträsket.

Mvh
Niklas

Medlem i NHF
164
119
Draknastets_Reptiler:
Jag är en riktig bokmal, så jag köper alla böcker om reptiler som jag kommer över. Jag har tom köpt på mig två hela lexikon för att komma åt reptilböckerna som fuinns i samlingen .
Tyvärr är det svårt att hitta böcker numera, men jag har alltid korpgluggarna öppna när jag går i butiker, på loppisar, mässor etc.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild