Varför finns det sele till ödlor?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

2052
780
psyjoh:
Sen är det nog mer fördomar mot ormar än ödlor. Det vet jag när jag hade ormarna,  alla äldre som kom hem var rädda, försiktiga osv. vid ormarna. 
Nu när jag bara har ödlor så vill de gå o titta på dem och försöka hålla dem om de får det.

309
240
Gogs:
Patch skrev:
Och tar vägen vart då? :) 
De va en 2 meters bandvaran... han va inte ens rädd för hästar (och nej de träffades inte!) Vi har 9 tunnland och närmaste skog är ca 500 meter bort :) (man får väl välja sina platser?) 

Han va dock i ett äppelträd på ca 2,5 meters höjd i ett par timmar en gång! :) Och nej jag skulle kanske inte rekommendera någon att göra det nu för tiden... föredrar burar/lådor till reptiler om de ska vara ute, men de va svårare att fixa nått som höll åt honom än vad det va att ha han lös! :P

Men Patch... Du skrev ju tidigare (låt mig citera):
" Vi kommer ju aldrig kunna få t.ex skäggagamer att gå ute i sverige t.ex :) Och när de gått så lång tid att de eventuellt skulle kunna göra det så är de nog inte längre "skäggagamer""

Då är ju min fråga rätt uppenbar: Vad blev din bandvaran eftersom den fick gå ute? En get?

1275
1725
Falk:
Gogs skrev:

Men Patch... Du skrev ju tidigare (låt mig citera):
" Vi kommer ju aldrig kunna få t.ex skäggagamer att gå ute i sverige t.ex :) Och när de gått så lång tid att de eventuellt skulle kunna göra det så är de nog inte längre "skäggagamer""

Då är ju min fråga rätt uppenbar: Vad blev din bandvaran eftersom den fick gå ute? En get?

Det Patch menar är givetvis att skulle dom klara sej i våran miljö efter några hundra år av utevistelse så har dom evolverat till en annan art

Medlem i SHF
537
751
Patch:

Falk skrev:

Det Patch menar är givetvis att skulle dom klara sej i våran miljö efter några hundra år av utevistelse så har dom evolverat till en annan art

Precis.... Vilket som va hela poängen med den diskussionen :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild