Varför finns det sele till ödlor?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

133
30
Avipt:
Personligen kan jag se sele som ett bra alternativ på sommaren om du får i hyreshus eller liknande och vill ta ut ödlan för att få riktig sol. Men den kommer ju aldrig ha samma funktion som en hund. Men jag tror faktiskt dom flesta är medvetna om det.

307
153
SunshineGeckos:
Skulle grannar och hyresvärd gå med på att någon tar ut sin ödla på promenad runt hörnet, kanske förbi en uteplats där folk sitter?
Det skulle ALDRIG vara möjligt här i min förening dock, men det är väl olika.
Jag tycker att om man vill ha ödlan utomhus borde det gå att fixa någon form av utehängnad, och finns inte den möjligheten så får man acceptera det.

2052
780
psyjoh:
Man kan lika gärna bygga upp nåt på balkongen, en bur eller ha dem lösa. Våra har varit lösa när det är sol. Är man rädd att de rymmer så varför inte sätta nät för hela balkongöppningen som jag sett vissa gör till katter och sina fåglar?

1159
627
Temla:
psyjoh skrev:
Man kan lika gärna bygga upp nåt på balkongen, en bur eller ha dem lösa. Våra har varit lösa när det är sol. Är man rädd att de rymmer så varför inte sätta nät för hela balkongöppningen som jag sett vissa gör till katter och sina fåglar?

Precis så har jag gjort. Mina skäggagamer är lösa på balkongen varma och soliga sommardagar och de älskar det. De krafsar på balkongdörren och vill ut om den är stängd. Har säkrat alla springor och öppningar med brädor och hönsnät. Observera dock... de kan klättra på hönsnät. 

424
33
samthe0ne:
Jag har tagit ut min Skäggagam på somrarna, för solens skull, men alltid suttit precis jämte för att jag inte vill att något ska hända. Än så länge så har varken hyresvärden eller grannarna klagat över detta 

2052
780
psyjoh:
Om grannarna klagar hadejag bett dem dra nånstans. Här finns tanter som låter sina hundar hoppa upp mot mina barn. Detta resulterar ofta i ambulansfärd för min mellanson var - varannan gång då han är hyperallergisk. Även min äldsta son är det. Så skulle dem vilja ta ut en ödla o skrämma en av dem tanterna med som inte fattar bättre gång på gång så säger jag, Varsågod till dem...

307
153
SunshineGeckos:
Reptiler är  ju inte socialt accepterade på samma sätt som hundar tyvärr...
Speciellt äldre personer verkar uppvisa gott om fördomar och äckel inför reptiler, speciellt ormar...

2052
780
psyjoh:
SunshineGeckos skrev:
Speciellt äldre personer verkar uppvisa gott om fördomar och äckel inför reptiler, speciellt ormar...

Jo tyvärr är det så...

Medlem i SHF
4051
5105
Jonas_:

SunshineGeckos skrev:

Tycker inte det speciellt gäller äldre personer, rädslan & okunskapen inför våran hobby finns i ALLA åldersklasser varken mer eller mindre i någon åldersgrupp om du frågar mig :) 

307
153
SunshineGeckos:
Jo det stämmer ju. Men min erfarenhet är att jag träffat fler äldre än yngre som i princip vill urota dessa "äckliga kräk".
Vet inte hur vi kom in på ett helt annat ämne än vad tråden egentligen handlar om. :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild