Sand i ögonen och svag

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i SHF
4045
5096
Jonas_:

Denna är intressant om man inte kikat på den förr :) angående näringsinnehåll i foderinsekter och annat..

www.terrariedjur.se/?page=info&sub=foods

29
4
Jennifer:
Om man ska ta bort sanden vad ska jag byta till?

Medlem i SHF
537
750
Patch:

Att ha sand i terrariet borde inte vara orsaken till dina bekymmer, Men de kan vara en del av en felaktig miljö :)

Sand är inge vidare som bottensubstrat (finns självklart undantag) då den inte håller fukt (vattnet rinner rakt igenom)
Men genom att blanda in lite Jord eller torv i den så kommer den att funka mycket bättre :D

I ditt fall tror jag en vända till veterinären vore det bästa så du/ni kan utesluta eventuell sjukdom.
När de gäller ögon så är A-vitaminbrist men även för mycket A-vitamin en möjlig orsak.... MEN de kan ju vara så mycket mer! Så att sitta hemma och exprimentera är ju inte att rekommendera 

Lycka till nu och håll oss uppdaterade!

29
4
Jennifer:
Tack 
Det ska jag

29
4
Jennifer:
Nu har man fått avliva henne 
doktorn sa att hon inte mådde bra, och vi valde att ta bort henne

MEN TACK FÖR ER HJÄLP

Medlem i SHF
4045
5096
Jonas_:

Vad hade ödlan för fel då? Fösöker man hjälpa till är det alltid roligt att få slutet på historien :) 

Jag beklagar att du fick ta bort den efter så kort tid :/ Aldrig roligt när ens reptiler dör. 

50
7
maddiedotse:
Jag beklagar:( 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild