Rengöring

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

234
50
costanza:

Lagomt till storstädningen nästa vecka så undrar jag om ni använder något speciellt antibakteriellt medel när ni storstädar hela terrariet? Ni får gärna skriva ner tips på bra medel, funderar på att köpa detta : 

www.pwss.se/product.php?productid=14697&cat=1488&page=1

Mvh

333
97
leolina:

Det står ju inte ens hur mycket det är? ...eller är jag blind?

Själv kör jag med ljummet vatten för att göra rent allt och när det är gjort sprayar jag Ytdesinfektion Plus från Apoteket (1 liter för runt 40 spänn, byter ut korken mot ett spraymunstycke) över alla ytor och eftertorkar. Funkar för mig ;)

234
50
costanza:

leolina: Nä ser inte heller hur mycket det är, säkert en pytteliten flaska som dom ska ha 75 spänn för. Tack för tipset ska kolla upp!

72
0
Kemter:

Då kan man även använda handdesinfektion? :/

72
0
Kemter:

Väl skulle stå med också =P

44
1
snakybite:

Jag använder Virkon S det finns att köpa på lantmanna, det är ett pulver du blandar med vatten.

333
97
leolina:

Kemter, det är ju inte riktigt samma sak ;) Handdesinfektion är oftast mer gelform och har oftast tillsatser som någon typ av mjukgörare eller liknande...Ytdesinfektion är till för ändamålet att just rengöra ytor ;)

72
0
Kemter:

Sprutar man påp det och sen låter det torka upp bara? Eller måste man torka bort det?

333
97
leolina:

Ytdesinfektionslösningen från Apoteket sprayar jag på och torkar runt, den sista fukten dunstar bort. Har ju inte gått nån kurs direkt, kör på efter logik ;)

Har själv aldrig köpt Virkon S men vet andra som använder det, själv har jag aldrig känt behovet då den vanliga ytdesinfektionen verkar ha gjort jobbet.

225
4
ia_:

Jag kör på diskmedel och vatten. Aldrig haft några problem med det. =)
En del grejer har jag till och med kört i diskmaskin, hehe...

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild