Turkisk husgecko bland leoparderna i djuraffären?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Jonas_ skrev:

Även om det skulle vara en fripassagerare så är inte det ett bra argument till att blanda arter tycker jag :) Har man inte plats är det bättre att ta bort ödlan istället för att stoppa den i ett terrarie som redan är bebott av en annan art. Tyvärr styrs ju ofta djurbutiker av ekonomiska intressen framför en bra djurhållning, absolut inte alla! Men på ganska många butiker tyvärr är det så :/ 

Nu har jag ju inte försvarat att blanda arter utan bara gett en förklaring till varför de har gjort så.

429
254
JACLAR123:

Såg den här annonsen igår angående djur som bor tillsammans och det har inte ens samma miljö. Trodde annonsen var ett skämt först. 

www.blocket.se/alvsborg/Gecco_med_sin_kompis_59287903.htm?ca=14&w=3

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
JACLAR123 skrev:

Såg den här annonsen igår angående djur som bor tillsammans och det har inte ens samma miljö. Trodde annonsen var ett skämt först. 

Anmäl anonsen det rör sig om en inhemsk art vanlig padda Bufo bufo.

429
254
JACLAR123:
Fredrik89 skrev:

Man får inte ens ta in vilda djur mer än 24 timmar utan tillstånd. Antagligen har hon inte tillstånd.....

217
338
MartinJ:
Fredrik89 skrev:

Jag vill bara tillägga att det finns inget som säger att du inte får ha inhemska grod- eller kräldjur i fångenskap. Du får inte ha viltfångade, vilket gäller oavsett om arten finns i Sverige eller ej. Så länge djuret är fångenskapsfött (och följer alla andra bestämelser, t.ex. L80), får du hur många B. bufo du vill.
(Nu handlar annonsen förvisso om en viltfångad individ, men jag ville bara förtydliga ditt inlägg).

146
85
Lovet:
Det måste ju vara ett skämt :P

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Det gick snabbt för blocket att ta bort annonsen.

2052
780
psyjoh:
Vad var det för gecko?
Annonsen försvann. ..

235
155
Brokensynapse:
psyjoh skrev:
Vad var det för gecko?
Annonsen försvann. ..

En leopardgecko tror jag det var.

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Nu är anonsen tilbacka igen. Med vissa modifikationer.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild