Exo Terra (60x45x45) + Värmematta, hur?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
1
Johan89:
Hej!
Jag har precis köpt ett Exo Terra Terrarium Medium (60x45x45) som står på en TV-bänk i trä och nu undrar jag hur jag ska göra med värmemattan.
Terrariumet ser ut som på bilden nedan:

Större bild här: static.zoomalia.com/prod_img/342/la_terrarium-exo-terra-60x45x45-cm-1413.jpg

Mina funderingar
1)
Kan jag lägga värmemattan direkt mot TV-bänken utan någon fara för brand?
TV-bänken är gjord av spånskivor, lackad köpt från Ikea.
2)
Behöver jag "palla" upp terrariet eller räcker de mellanrum som Exo Terra redan har?
Syftar då på att inte glaset ska behöva spricka.
Se bilden ovan.

Medlem i SHF
4045
5093
Jonas_:
Svar på fråga 1 och 2: Köp en cellplastbit (frigolit) och lägg på TV-bänken, lägg sedan mattan på den & ovanpå mattan ställer du terrariet, klart! :) 

295
270
barkskog:
Vilken art ska du värmematta till?

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Har exoterras värmematta under mitt exoterra terrarium och då är det små "tassar" som man fäster på mattan och sedan bara lägger in den under terrariet. Så ligger den inte direkt mot varken glaset eller bordet under!

2
1
Johan89:
anniemalmros skrev:
Har exoterras värmematta under mitt exoterra terrarium och då är det små "tassar" som man fäster på mattan och sedan bara lägger in den under terrariet. Så ligger den inte direkt mot varken glaset eller bordet under!

Har du lust att länka den mattan?

Den mattan jag kör med nu har inga tassar men har lyckats placera mattan så att den inte ligger mot glaset dock ligger den mot bordet under.

2052
780
psyjoh:
Egentligen är ju tassarna till för att sätta under terrariet så det kommer upp lite. 
Exoterras värmemattor finns i de flesta nätbutiker som säljer reptil tillbehör. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild