Vilken ödla?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

146
85
Lovet:
Efter att ha pratat med Magnus och bella på HC idag så har jag helt strukit c.sexlineatus och fokuset har även glidit över lite från E.arguta till Cordylus tropidosternu.  Ett annat alternativ är att försöka byta till mig ett större terrarium och skaffa dvärgskäggisar. 
Jag vet inte så mycket om C.tropidosternum angående beteende men antar att dom inte är fullt lika aktiva och "sällskapliga" som dvärgskäggisar men satan vad snygga dom är!
Blir inte klok på detta haha

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2699
2519
anders:
Jag har en C.tropidosternum. Min är ganska skygg utav sig. Ligger framme ibland men gömmer sig gärna, speciellt om man rör sig runt terrariet.

Men visst är dom riktigt fräcka :)

146
85
Lovet:

Förresten Anders har inga ungar på gång från dina C.collaris?

Haha har fortfarande inte lyckats bestmma mig, men det känns bättre att ta tid på sig och fundera än att impulsköpa :)

146
85
Lovet:
Det blev tillslut ett större terrarium och en dvärgskäggis :) Nästa gång det är dags förr nytt blir det nog halsbandsleguan eller rullsvansleguan :)

508
216
David:
Jag har också c.tropidosternum, och mina är också skygga. Ligger ofta helt still när man kommer in i rummet för att blixtsnabbt sticka och gömma sig.
Halsbandsleguaner är trevliga, sådan har jag med:)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild