Stulen skäggagam, Expo Stockholm 31/1

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

Medlem i NNHF
52
55
danne_60:
"Den andra som blev bestulen där var det ett missförstånd mellan 2 och säljaren och det är utrett som jag fattat och läst på facebooks tråden kanske bra att få med det med!!"

Vet inte om jag riktigt kan hålla med att det är ett missförstånd, medan jag rotar efter en burk under mitt bord så hamnar dessa lås i en friggolitlåda sen får han sina djur stoppar dom i lådan å går.
Handlar jag en sak av nån säljare eller i vilken affär eller var man nu handlar så stoppar jag knappast ner prylarna i min väska eller låda innan jag betalt.
Går man in i en affär och gör samma sak så räknas det som stöld så fort du gått ut förbi kassan spelar ingen roll hur mycket man då skyller på sin kompis eller att man glömt.

379
399
Mr_B:

Sant Stina. Men förhindra stölder bör först o främst ligga hos utställarna sedan arrangörer o besökare. Sen ska man absolut förebygga detta, frågan är hur man gör det på ett bra o smidigt sätt? 

151
77
Firemon:
Jag belastar dom inte för det, men jag anser att det är jätte enkelt att ropa ut i högtalarna att folk kanske ska vara mer på sin vakt för om dom tar saker på en plats så lär dom försöka göra det på flera platser.

Vad gäller att vi ska hålla kolla på våra saker så ska jag försöka förklara hur vi hade blivit placerade.

Vi bokade 10st bord skrev tydligt vad vi skulle sälja osv vi vart placerade i ett u dvs 4 bord i rad sen 2 bord på en gavel å sen 4 bord i nästa rad. Detta gjorde att när vi hade en kund på ena sidan av borden på hamnade våra andra 4 bord bakom ryggen på oss, det är jättesvårt å hålla koll på dessa bord för jag försöker alltid att titta på den jag hjälper och inte stå å vända mej om för å kolla borden bakom ryggen hela tiden.

Jag påtalade detta för arrangörerna när vi kom på morgonen och sa detta e inte bra vi kommer få problem. Svaret jag fick då va att oj då eeehh det är fullbokat så vi kan inget göra. Jag vet att det är jättesvårt å placera in alla så alla blir nöjda men det hade vart jätte enkelt att placera alla singelbord på gavlarna tex.. jag hade en hel del singelbord placerade på ena sidan om mina 4 bord varför inte ge oss en hel rad å placera singelborden i en annan rad, det är mycket lättare å hålla koll på sina grejer om dom finns framför en å inte bakom ryggen.  

81
113
Henriette:
Håller helt med dig!! 

379
399
Mr_B:

Kan hålla med dig på den punkten att planeringen med placering för vissa utställare är dålig Firemon. Men ska man verkligen behöva varna folk för att det finns tjuvar? Borde snarare va sunt förnuft eller? 

Sen kan jag förstå att din placering orsakade problem o hålla koll på prylarna. Men ett bättre samarbete mellan utställare o lite mer genomtänkt planering av borden från arrangörer så borde det gå o få nån rätsida på problemet kanske? 

55
58
Daffy74:
Det här är vad som skrivits på facebooks tråden om låsen Danne Andersson hadde. Perssonen skrev. Jag kan hänga ut mig själv, jag tog fem av låsen och trodde dom blev betalda medans jag gjorde upp en annan affär. Jag har bett om kontonummer för att korrigera misstaget, som var mitt. Det sjätte låset och skäggisen har jag ingen del i. Nästa inlägg han skrev var detta. Vi var två vid bordet som hade gemensamma affärer. Jag skulle hämta ormar som var bokade hos Danne, min polare trodde att jag betalade låsen samtidigt som ormarna jag hämtade och jag trodde att han betalade. My mistake, simple as that.

151
77
Firemon:
Absolut tycker jag man ska varna för tjuvar, Nere i Hamm är dom väldigt noga med å varna för ficktjuvar osv för att det är så trångt å det är lätt å bli av med plånboken eller nåt annat.

Jag anser att skulle dom sätta upp lappar/ropa ut i högtalarna och försöka förebygga fler stölder på det sättet kanske folk skulle kolla sina saker lite mer, jag vet det är jättesvårt för vi är ju där för vi älskar våra reptilmässor,  se på alla saker träffa människor snacka å ha trevlig å då kanske man inte alltid har huvudet på skaft för man tror ju gott om alla.

Nu blev det som det blev på denna mässa, vi kan bara lära oss av detta och försöka hjälpas åt för att göra det bättre :)
så slipper vi kanske dessa tråkigheter.

379
399
Mr_B:

Ok, då är det där vi skilljer oss åt Firemon. Jag har alltid i bakhuvudet att det finns ficktjuvar o annat löst drägg i större folksamlingar. 

Sen är det absolut inte fel o göra som du säger med lappar o sånt som varnar för det. Är ju inte direkt merjobb o göra det antar jag? Men frågan va ju om man verkligen ska behöva varna för tjuvar i större folksamlingar, inte om man ska göra det. 

Administratör
Medlem i SHF
565
711
Hanna:
Ändrade rubriken lite då den var alldeles för lång och den informationen finns i första inlägget.

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Jag delar din åsikt Mr_B. Tycker inte man ska behöva varna för tjuvar på mässorna, folk har väl ett eget ansvar också? 

Vad mer ska arrangören varna för isf, stölder är förjävligt givetvis, jag säger inget annat men att behöva varna känns bara konstigt. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild