resa etc etc

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

266
18
Jazen:

Tänkte bara kolla allmänt hur folk gör med sina reptiler när dom reser bort eller är är hemifrån 2,3,4 dagar åt gången.

Har ni oftast nån som kan komma och mata djuren? Matar ni extra innan ni åker och stoppar i en skål med levande föda i terrariet?

Kul och höra folks alternativ =)

63
4
Majvor:

Vi har kungspyton så får dom bara mat och rent vatten innan vi åker så kan vi vara borta upp till en vecka (när vi inte har bebisar, då får vi hålla oss hemma).

266
18
Jazen:

ahh ni orm folk har det lite lättare då dom inte behöver äta lika ofta =D

733
297
markusbabs:

Trevligt ämne! 

Jag har just nu grön trädpyton, dvärgboa, ögonfransgecko! Ormarna kan jag lämna i en vecka eller mer. Men brukar be någon att spraya den gröna så det inte blir för torrt,m, ödlan klarar sig några dagar med samma mat men efter 3-4 dagar kan får även vakten byta mat åt den. Plus lite vattenbyten någon gång!

266
18
Jazen:

ahh det är främst ödlorna jag tänkte på.

Nu på vinterhalvåren brukar jag sällan åka nånstans mer än 2-3dagar , men sommarn så blir det nå tripp nån vecka.

Men några dagar så kan man alltid ställa in försk föda så dom inte kan klättra upp ur skålen =)

234
50
costanza:

Brukar ställa in ett ordentligt "badkar" till skäggisen o pärlödlan, lite mjölmask, typ enda gångerna jag använder mjölmask. Har funkat jättebra trots att det alltid är lite läskigt att lämna dom ensamma tills ödlevakten kommer med fräscht vatten o mat ;)

266
18
Jazen:

mja man kan ju slänga in lite dubior med i glas skål så dom inte kan klättra, eller som du säger bara mjölmask =)

234
50
costanza:

Sant så sant, dubia blir det till nästa resa :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild