Få tag på svart mjölksnok (black milk snake)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Nordman:

Hej.

Min flickvän har blivit helt frälst i black milk snake (Lampropeltis triangulum gaigeae), svart mjölksnok på svenska, och skulle vilja överraska henne med en.

Har letat på diverse sidor, men hittar ingen som säljer sådana.

Är det någon som vet vart man kan få tag på en juvenil, så skulle jag vara evigt tacksam.

741
681
Binks:
Peter54 är väl den som har koll på de dära mjölksnokarna, men känner själv inte ens igen gaigeae.

953
1840
peter54:
Den svarta mjölksnoken (Lampropeltis triangulum gaigeae) är den största av alla 25 underarter, uppemot 2 meter och den återfinns i fuktiga skogar högt upp i bergen på omkring 1500 till 2400 m ö h i de fuktiga skogar de oftast molnhöljda bergen döljer i ett omfattande utbredningsområde från Nicaragua, Costa Rica och ner till västra Panama. Den föds som en "vanlig" trefärgad mjölksnok, men mörknar eftersom till att bli helt svart som vuxen.

Såvitt jag känner till finns ingen svensk uppfödning av underarten och den är inte vanlig i terrariehobbyn någonstans, men det ska finnas uppfödare i Tyskland och eventuellt i Tjeckien.

1685
794
fluffis:
Jag tänkte att om det är den svarta färgen du/ni fastnat för Nordman så finns det ju andra lampropeltisar som är enklare att få tag i :) De jag tänker på på rak arm utan att vara någon lampropeltisexpert är nigritan, svart variant av Lampropeltis getula. Dessutom finns det en svart variant av variabel kungssnok, Lampropeltis mexicana thayeri som jag har sett i Sverige.

Intressant information om ovan nämda orm förresten. Lustigt att den ändrar färg :)

2
1
Reptilbruden:
Ja, precis som fluffig undrar, Är det bara just den arten ni är ute efter el går det med vilken svart orm som helst?

2
0
Nordman:
Nja det är nog den specifika arten som vi är ute efter dessvärre.

741
681
Binks:
Lycka till! ;)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild