Tips på första orm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

49
11
MysanL:
Hej! 
Jag har en kompis som skulle vilja ha en orm. Ska helst inte vara en snok och inte för liten. Har ni några förslag?

36
123
GertKurbitz:
Kungspyton kanske.

2966
1648
Hoggaforfan:
Varför inte en snok? Det är den största familjen av ormar så finns gigantiskt urval och oftast pigga och aktiva.
Men kungspyton finns det gott om. Finns även flera andra pytons och boor.

Vad vill kompisen få ut av ormen och vilka preferenser har hen?

49
11
MysanL:

Kungspyton är ett alternativ. :)

Hon har inget emot snokar men skulle föredra att inte starta med en. :)
Hon vill gärna ha sällskap utav ormen och skulle helst vilja ha en större orm då hon känner sig mest bekväm med dom.

2052
780
psyjoh:
Snokar kan bli rätt stora upp till 2 meter i vissa fall oftast lite kortare. Jag startade själv med snokar under min ormtid. Den kungspytonen vi hade låg mest gömd, var framme en runda på kvällen. Vet inte om detta är generellt eller om just bara den var tråkig. Min första majsorm blev däremot en riktig bamse både tjock och lång och mkt aktiv. Men det är en smaksak vad man gillar.

49
11
MysanL:

Jaha. :)
Ja, stora ormar ligger ju mest still till skillnad från mindre som ofta är mer aktiva. :)

2052
780
psyjoh:
Finns ju en del fina snokar, mandarinsnok, olika mjölksnokar eller strumpeband? 
Vet dock inte hur svåra dessa är i skötsel. Har bara haft råttsnokar och majsormar när det gäller snokar. Vi hade en strumpebandssnok i familjen när jag bodde hemma men var ej med i skötslen där. 

49
11
MysanL:
Ja men hon vill helst inte ha en snok. ^^

2966
1648
Hoggaforfan:

Inte ens en kungskobra? Den blir 6m lång ^^

Dvärgtigerpyton finns och vanliga tigerpyton (men de blir stora).
Sen har du ju smaragdboa och grön trädpyton om du vill ha något som hänger på en gren och bits. 
Rutpyton, blodpyton finns med men jag har ingen erfarenhet av dem

49
11
MysanL:
Haha, jag tror att en kungskobra är lite väl stor ;)
Tack för förslag!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild