Vad är detta för ödla?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

52
9
Lazerbeam:
Ska försöka få tag på de jag köpte den av. En reptilbutik i Ängelholm. Men tyvärr har de endast telefonnummer. Hade varit lättare att maila dem bilden. 
Men jag köpte den tillsammans med några andra ödlor. Så därför vet jag inte vad just denna kostade. 
Han är ca 20 cm.
Vill gärna veta vad man kan sälja honom för. 

504
396
Crippa:
anders skrev:

Tiliqua rugosa är det inte. De om några är ju dyra. Sen har de inte så taggig svans.

Var nog inte den men snygga är dom ;)

25
22
MikeM:
Stokesii gissar jag på!
tror rugosan är dyrare än 20000 kr. Eller har nån sett det priset? 40000 styck fick jag som pris från nån exportör från Asien  (har för mig det var kina). 6000 € var det en i Österrike som sålde ett par för. 

52
9
Lazerbeam:
Har fått mailen till butiken jag köpte den i. Så nu hoppas jag på svar därifrån. 
Jag återkommer i morgon med deras svar. Hoppas jag:))

52
9
Lazerbeam:
Nu har jag hört från några reptilbutiker att det är en Egernia stokesii.
Och som jag skrev innan så är min ca 20 cm. 
Är det någon som vet vad jag kan begära för pris på den om jag eventuellt ska sälja den? 

Administratör
Medlem i SHF
2696
2514
anders:
Lazerbeam skrev:
Nu har jag hört från några reptilbutiker att det är en Egernia stokesii.
Och som jag skrev innan så är min ca 20 cm. 
Är det någon som vet vad jag kan begära för pris på den om jag eventuellt ska sälja den? 

Lägg ut den för en tusenlapp så får du se om du får något napp.

52
9
Lazerbeam:
anders skrev:

Lägg ut den för en tusenlapp så får du se om du får något napp.

Tack för hjälpen
Jag prövar med det priset.
Tack så jättemycket för all er hjälp:))) .

504
396
Crippa:
MikeM skrev:
Stokesii gissar jag på!
tror rugosan är dyrare än 20000 kr. Eller har nån sett det priset? 40000 styck fick jag som pris från nån exportör från Asien  (har för mig det var kina). 6000 € var det en i Österrike som sålde ett par för. 

Ca 20,000 st beroende på ålder skulle jag tippa på!

Administratör
Medlem i SHF
2696
2514
anders:

Finns 1.1 Tiliqua rugosa till salu på terraristik för 55.000:-
20.000:- för en hane.

Medlem i GHF
182
389
Fredriko:

Det var som tusan. Har dessa ödlor gått ned så mycket i pris?! Jag såg de för några år sen och då kostade de flera tusenlappar styck. Tiderna ändras.

Kul att lite mer udda djur blir tillgängliga för fler men de får inte bli för billiga heller. De måste få ha ett värde också, annars blir det bara slit och släng av det. Coola skinkar detta. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild