Leguan med färg

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

504
396
Crippa:
Hjälmbasilisk blir rätt stora och jag tycker faktiskt att de är riktigt fina djur, tillhör leguanfamiljen. De har också höga krav på luftfuktighet och tillgång till vatten att vara i men blir inte lika stora så det kanske är något för dig.

Medlem i SHF
537
751
Patch:
Vattenagamer likaså :) 

52
9
Lazerbeam:
Tack för förslagen. 
Kom gärna med fler förslag :)) 

52
9
Lazerbeam:
Eftersom jag redan har skäggagamer,  dabbagam,  grön basilisk och panterkameleont så vill jag gärna ha något lite större och med någon fin färg. 
Har även försökt hitta rödhuvad agam men inte lyckats. 
Har ni några bra förslag så tipsa mig gärna. För som jag har skrivit innan så ska jag åka till mässorna i Skåne,  och den första är ju i Malmö. Hoppas på att hitta någon fin ödla där. Men jag vill vara påläst innan jag köper en ny art. 

Medlem i SHF
4051
5105
Jonas_:

Tokaygeckos blir ganska stora, för att vara en gecko åtminstonde, och deras färger är helt fantastiska tycker jag. 

Om det är någon färgsprakande ödla du är ute efter finns säkert en del kameleonter att välja på, mer färg går knappast att få :)

52
9
Lazerbeam:
Jonas_ skrev:
Tokaygeckos blir ganska stora, för att vara en gecko åtminstonde, och deras färger är helt fantastiska tycker jag. 

Om det är någon färgsprakande ödla du är ute efter finns säkert en del kameleonter att välja på, mer färg går knappast att få :)

Kameleonter är oerhört fina. 
Har två jemenkameleonter dock ej i samma terrarium. Den ene är oerhört '' kelig''. Jag var ett tag lite sugen på en panterkameleont men eftersom man bara kan ha en kameleont i terrariet så får jag tyvärr vänta:((

Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild