Leguan med färg

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

2052
780
psyjoh:
Hör med ormar & sånt i Ängelholm. Mkt seriösa och bra kvalitet på djuren. Som sagt så såg jag en röd färgad sist jag var där. 

309
240
Gogs:
jpson67 skrev:
Ingen som kan plita ner ett skötselråd på grön leguan?

Det fanns ju ett väldigt bra skötselråd här förut. Men efter att vissa personer blev bannade och det var världens holabalo så beslutade personen i fråga att ta bort det. Så vill ni ha skötselråd gör som så många andra tipsar om när nybörjare frågar: Använd Google =P

444
155
jpson67:
Jovisst men om alla nu ska använda google så får vi inga skötselråd i arkivet ju

1265
490
leedragon:
den första bilder du länkade var också vanliga grönleguaner, bara de var halv photoshopade

Medlem i SHF
537
751
Patch:

En av anledningarna till varför de inte finns så många vettiga leguanskötselråd är att de är fruktansvärt svåra att sköta rätt!

De kräver HÖG FUKTIGHET, MASSOR MED LJUS, rätt kost och kunskap om större ödlor :)
Men de är fortfarande en av mina absoluta favoriter :) (om man räknar bort varanerna då) ;) 

Vem som helst kan skriva ett skötselråd... men de gör dem ju inte bra för det :/

MvH Alex

5
16
Neelix:
Patch skrev:
En av anledningarna till varför de inte finns så många vettiga leguanskötselråd är att de är fruktansvärt svåra att sköta rätt!

De kräver HÖG FUKTIGHET, MASSOR MED LJUS, rätt kost och kunskap om större ödlor :)
Men de är fortfarande en av mina absoluta favoriter :) (om man räknar bort varanerna då) ;) 

Vem som helst kan skriva ett skötselråd... men de gör dem ju inte bra för det :/

MvH Alex

Men om du nu kan så mycket så kan ju DU skriva ett skötselråd eller?

2
9
MadameMim:
Hur mycket kan du om Leguaner Patch?

Medlem i SHF
4051
5105
Jonas_:

Lazerbeam skrev:

Det verkar inte finnas många leguaner till salu överhuvudtaget förutom i reptilbutik. Men då är det juveniler. Tänkte kolla på mässan i Malmö om där eventuellt finns någon. Och givetvis håller jag koll både här och på blocket. 

Anledningen att det inte finns så många till salu är antagligen för att dom blir så stora & krävande, gissar jag :)

Och blocket tycker jag du kan skippa, med all respekt, men annonserna där brukar aldrig vara särskilt seriösa om du frågar mig, jag pratar då om reptiler. 

Mvh Jonas

5
16
Neelix:
Har bekanta som har sina leguaner ute i sitt hus och dessa mår kalas fint.
Hur är det med detta med 80%ig fuktighet - ÄR DET SÅ - Patch

5
16
Neelix:
Sitter hos en polare och vi har lite diskutioner om saker och ting när det gäller reptiler mm.
Vore bra om vi kunde reda ut det här , med tanke på eran kunskap i frågan.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild