Ökenlevande nybörjarskorpion?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

175
228
Rosenlukas:
Förstår att det är för kallt, tänkte mest om det finns tips på bra sidor som ni vet funkar bra ;)
Finns det någon djuraffär i södra sverige som har skorpioner/kan ta hem som ni vet om? Söker som en galning själv hehe...

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Alla zoobutiker borde kunna ta hem skorpioner, då är det oftast från Imazo. Jag skulle istället råda dig att handla av en privat uppfödare eller annan kunnig person :) 

Men alla Arken zoo samt Djurmagazinet butikerna kan ta hem både skorpioner & spindlar, om man väljer att sponsra dom är en annan fråga ;)

Herpers Choise är en butik jag verkligen kan rekommendera varmt! Även Söderhamns reptilfoder kan ta hem alla möjliga arter, ägaren "Cobra" är dessutom väldigt duktig & seriös!

1275
1725
Falk:

Butiker som beställer ifrån imazo ska man bojkotta totalt då det är vildfångade exemplar som säljs.

Annars är krypforumet ett bra ställe att annonsera på

175
228
Rosenlukas:
Okej! Hade varit toppen att köpa från någon uppfödare men då får det ju vara inom ett rimligt avstånd..

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Därför man åker på mässor! Där finns allt samlat under ett tak, både djur & en hel del expertis inom hobbyn. 

Har man inget körkort och bil själv brukar det alltid finnas folk att samåka med från sitt område, gå med i en förening är ett hett tips, dom anordnar ofta samåkning till mässor i Sverige & ute i Europa. 

175
228
Rosenlukas:
Var på malmömässan i sommras, men är ingen söderut nu på ett tag vad jag har förstått. Men förhoppningsvis får jag tag på någon som har lite egenuppfödda skorpioner här i skåne/småland :)

2966
1648
Hoggaforfan:
Borde väl vara en i Maj har jag för mig.

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Hoggaforfan skrev:
Borde väl vara en i Maj har jag för mig.

Stämmer bra det! www.tropikmassan.se/

Övriga mässor 2015 hittar du här: www.terrariedjur.se/?page=happening&sub=coming

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild