Bra att ta upp

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

109
25
Dark_Shadow:
Min kusin och hans barn har tänkt skaffa orm och ska komma och titta på mina för att se om det är nåt för dem. De kommer att komma då det är matdags för ormarna.
Är det en bra idé att de får se på när de matas? Vad tycker ni är viktigt att säga till dem?
Kan ju tillägga att arten de tänker skaffa om de gör det är majsorm.

133
30
Avipt:
Jag skulle nog säga det VÄLDIGT nyttigt att dom får se hur en orm äter. Kanske inte lika dramatiskt som ute i naturen med levande möss etc, men det är ju ändå så det går till och det är inget jag tycker man ska gömma för barn.

Medlem i SHF
276
343
Jubari:
Dark_Shadow skrev:
Min kusin och hans barn har tänkt skaffa orm och ska komma och titta på mina för att se om det är nåt för dem. De kommer att komma då det är matdags för ormarna.
Är det en bra idé att de får se på när de matas? Vad tycker ni är viktigt att säga till dem?
Kan ju tillägga att arten de tänker skaffa om de gör det är majsorm.

Ja ska de skaffa orm, kör på. Ju mer man ser innan, desto bättre, finns absolut inget negativt med mer kunskap! 

Berätta kanske varför man matar med dött? Hur ofta en orm bör äta? Vad för storlek på foder kan de ta i förhållande till sin egen storlek? Att man bör låta bli hantering före och efter hantering och varför? Berätta kanske att man bör inte mata ormar tillsammans? Finns hur mycket som helst! Bara prata på, visa och låta dem ställa frågor :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild