Kungsboa

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

44
5
Malcibni:
Skulle man kunna sätta i en par månader gammal kungsboa i ett 150 långt 100 högt 60 djupt terrarium på en gång eller skulle det vara för mycket på en gång för den?

544
425
Gibblo:
Skulle väl gå beroende på hur man inreder det, men personligen hade jag kört på ett mindre. Vilket jag också gör till min egen Boa constrictor imperator.

44
5
Malcibni:
Jag har tänkt köpa en bcc.menar du mycket gömställen när dubskriver beroende på hur man inreder det?

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Du kan absolut köra på den storleken direkt, inred med mycket inredning så är det inga problem. Känner du att du inte kan inreda med mycket gömställen, växter, stenar, grenar, rötter osv.. så kan ormen bo i en hammarplastlåda några månader eller upp till 1 år så den vuxit på sig. 

Jag stoppar ofta pytonjuveniler i STORA burkar när dom är små, har aldrig haft problem pga av "för stor yta" :) Inredningen spelar större roll än yta om du frågar mig. 

Alla gör vi lite olika därav dom helt olika svaren i trådar liknande den här, man får känna vad som passar bäst hemma hos en själv, förutsättningarna är olika i olika hem. 

44
5
Malcibni:
Ok. Tack för svaren

83
44
Michael_B:
Varfor ska man ha dom i plastlådor? Jag fick min boa när hon var juvenil och hon har alltid bott i terrarium med mycket äkta växter, grenar.stenar och barkbitar. Jag vill ha en så naturlig miljö som möjligt. Vist, kanske jobbigare med städning men det får manväl ta för att ormen ska må bra. (som jag tror att den gör) :)

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

En plastlåda behöver ju inte automatiskt betyda ett sämre boende för ormen än den skulle haft i ett terrarium av trä, glas eller plåt :) Bara inreda lådan som man skulle inrett ett terrarium i lika storlek.

Men som jag skrev så rekommenderar även jag ett fullstort terrarium direkt, men vill understryka igen att en hammarplastlåda är inget dåligt boende för en mindre orm.

75
82
Snuset:
Hammarplastlådor kan vara väldigt bra till mindre ormar, jag har själv använt det tidigare. Det betyder som sagt inte att det är sämre på något sätt. 

1685
794
fluffis:
Jag vill bara göra en liten avstickare om Hammarplast. Ni kanske har lagt märke till att det inte längre står Hammarplast på Smartstorelådorna, vilka jag antar att ni menar? Det visar sig att Hammarplast bytte ägare för något år sen och ingår i Orhtex Group. Dessa smartstorelådor är så kända att de har sitt eget varumärke, därför föredrar jag att kalla dem smartstorelådor :)

278
122
Snakedude69:
I agree young snakes work best for me in my experience in a plactic tub. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild