Mager orm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

83
44
Michael_B:
Tänkte bara höra hur en orm ser ut som inte fått mat på ett tag. Det finns en djuraffär i en stad rätt nära mig som har en boahane på ca 2 m och som har sidorna på magen uppvikta. Tycker att det ser ut som om den svälter. Vad tror ni?

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Nästan omöjligt att säga utan en bild :) 

953
1840
peter54:
Anmäl djuraffären till Länsstyrelsen i ditt län.

590
365
SweBoa:
Kan vara innan öms. Ta bild och lägg upp innan du gör något som anmäla.

83
44
Michael_B:
Den har sett ut så nån månad iallafall. Jag tycker den ser allmänt sjuk ut. Ska ner till en annan djuraffär för att köpa foder till min orm nu under mellandagarna. Ser den lika bedrövlig ut så tar jag kort och gör en anmälan.  Eller så får den följa med mig hem :)

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Att köpa en orm som ser allmänt sjuk ut från en butik hjälper ju ingen :) Risken är att butiken tar in ett nytt djur att vanvårda & tjäna pengar på, min åsikt i frågan :) 

Bättre då att fixa en bild & få den bedömd av folk som kan sin sak, därefter ta beslut om anmälan av butiken alternativt ägaren till butiken. 

Men att en orm är utan mat månader i sträck säger egentligen ingenting om skicket på djuret, exempelvis våran största blodpytonhona åt inte på 9månader, men det syntes inte ens att hon varit utan mat nästan 1år :) 

83
44
Michael_B:
Nej men det här såg ut som svältveck. Föresten så var jag där i dag och ormen var borta. Tittade lite och såg att dom hade en kungspyton som badade i skit. Det kan inte vart städat på flera månader. Ska ringa länsstyrelsen till måndan om dom har öppet , så får dom åka dit och kolla.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild