Handtag till skjutglas

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

107
203
wadsju:
Tja tänkte bara tipsa om någon behöver handtag till sina skjutglas hittade jag några små som man skruvar istället för att limma ! Dock så var frakten rätt så dyr.

theofils.se/produkt/Handtag-MN-6106--22433.aspx

1275
1725
Falk:

Nice, själv brukar jag limma fast handtag men det där ser ju schysstare ut.

Man kan gott kosta på sej frakten om dom är billiga i övrigt

Medlem i SHF
61
75
Joachimlofgren:
Jag har köpt sånna här till mina, dubbelhäftande tejp som medföljer. Ligger runt en tia styck hos glasmästaren. 

5
0
CBremer:

själv kör jag en nödläsning från biltema:

www.biltema.se/sv/Fritid/Husvagn-och-husbil/Tillbehor-husbil/Sugkoppar-till-isolermatta-4-pack-2000032419/

Hänger upp de på en krok när jag inte ska in i terrariet, billigt och bra :). 

Mvh

5477
4193
Tropfrog:
CBremer skrev:
själv kör jag en nödläsning från biltema:

www.biltema.se/sv/Fritid/Husvagn-och-husbil/Tillbehor-husbil/Sugkoppar-till-isolermatta-4-pack-2000032419/

Hänger upp de på en krok när jag inte ska in i terrariet, billigt och bra :). 

Mvh

Riktigt smidigt ju. Själv vill jag ha så lite som möjligt ivägen för sikten. Så då passar det ju ganska så bra. Men blir det inte lite kladdigt av dem?

Ursprungspostens exempel, med 6 mm godstjocklek. Det är nog inget för mina småödlor, de tränger sig lätt ut genom en sån springa. För att inte tala om fruktflugor :)

På mitt terrarium sitter det såna:

rana-terrarienbau.de/shop/selbstbaubedarf-de/sonstiges-de/klebeknopf-fuer-schiebefenster-pro-stueck/

De är små och diskreta, en hyggligt bra kompromiss tycker jag.

Mvh
Magnus

5
0
CBremer:
Tropfrog skrev:

Riktigt smidigt ju. Själv vill jag ha så lite som möjligt ivägen för sikten. Så då passar det ju ganska så bra. Men blir det inte lite kladdigt av dem?

Ursprungspostens exempel, med 6 mm godstjocklek. Det är nog inget för mina småödlor, de tränger sig lätt ut genom en sån springa. För att inte tala om fruktflugor :)

På mitt terrarium sitter det såna:

rana-terrarienbau.de/shop/selbstbaubedarf-de/sonstiges-de/klebeknopf-fuer-schiebefenster-pro-stueck/

De är små och diskreta, en hyggligt bra kompromiss tycker jag.

Mvh
Magnus

Nix inget kladd. Tryck dit och sen tryck in något emellan för att bryta vakumet när du gjort det du ska i terrat och lägga bort. När man är för passiv för att beställa "äkta terrarie tillbehör från cyber net" så funkar dessa perfekt. Inga märken och du behöver inte flåsa på glaset för att de ska kunna greppa heller.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild