Brazilian Rainbow boa!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

3
12
Salk:
Hej! jag är lite sugen på att skaffa en Rödregnbågsboa och undrar då på ett ungefär hur stora/långa hanar blir som fullvuxna. Och hur mycket skiljer sig längden på hanar och honor? Tack i förhand!

150
90
HameFall:
Tycker det är tråkigt att folk inte hittat google än men ja.. eller inte ens tittar på vad som redan finns på terrariedjur
www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=snakes&specie=e_cenchria_cenchria

3
12
Salk:
Men lilla Hamefall om du läser igenom min fråga igen så kanske du förstår bättre!

343
119
Salig:
Kanske postar man här samtidigt som man googlar? Så gör i alla fall jag om jag undrar över något. Även "dumma" frågor är ok och bör bemötas trevligt enligt mig. 

Tyvärr har jag ingen egen erfarenhet av regnbågar, hoppas dock att en av de som har det här på forumet kan hjälpa dig. :)

14
7
Henka:
Dom kan bli drygt 2m skiljer inte mycket mellan hona/hane.Det är ju ganska slanka ormar så det blir inga jättar.

444
153
jpson67:
Har en ung hane, jäklar va fin den är.

Medlem i SkHF
279
187
Smilla:
Har du läst igenom skötselrådet här på TD? Arten kan bli upp mot två meter i längd. De är ganska slanka för att vara boa-släktet så de blir inte särskilt grova. Hanar blir som regel mindre än honor. Min hane är förr 2012 och är för tillfället ca 160cm lång och kanske 3,5cm grov :)

278
122
Snakedude69:
Great snake.
  needs some humidty .. and can be a little nippy as a baby.  but great size and males usually are beautiful.    They can be a little boring in terriaums... they dont move much.  I had 2...i shuld have kept the, =( they were  great!

83
44
Michael_B:
Jag ska skaffa mig en nu. Är det någon som har några tipps att tänka på innan köpet. Vad ska man titta efter mer än färg och teckningar? Eller räcker det?

278
122
Snakedude69:
Find one as RED as possible.  there not too expensive of a snake.  worh the xtra 200-500kr to get a very beautiful specimen and not just seddle.  males tend to be more red. somtimes hard to tell as babies, so  ask if you can see the parents.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild