Introducera ny gecko?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

27
6
Mallme:
Hej! Jag är sugen på att skaffa mig en crested gecko. Kan jag skaffa en gecko nu och sedan köpa en till om ett år och förvänta mig att de ska gå ihop? Har förstått att det helst ska vara honor. 

Tackar för svar.  Mvh Benny 

293
354
Dynamitella:

Man kan aldrig förvänta sig att djur ska gå ihop hur som helst. Däremot är chansen rätt stor att det bör gå, ja.

Jag hade däremot köpt två honor som redan är etablerade och polare. Det finns ju gott om dem.

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Finns det verkligen gott om honor i par som fungerar tillsammans och dessutom till salu?

Då får du nog vänta länge på att hitta några ;-)
Tycker det är bättre att köpa en gecko som du tycker om och vill du senare ha en till så kan du ju alltid prova om de fungerar tillsammans annars är det ju bara att ha dem separat.

293
354
Dynamitella:
Jag har själv 3 fungerande honor som är till salu och har sett minst två par till :)

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Jag som ser dåligt kanske, men har ju inte heller direkt letat efter par i honor!

28
9
Sassa:
Jo honor kan ju i och för sig gå bra att ha tillsammans, men sedan finns det ju inget som säger att de inte helt plötsligt  börjar bråka, så man är tvungen att sära på dom. Att ha ett extra terrarium om detta händer, tycker jag är ett måste. Eller ännu hellre, att ha dom en och en i var sitt terrarium, som jag föredrar.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild