Phelsuma serraticauda

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

903
510
Evanjeline:
Vet någon om Phelsuma serraticauda finns i Sverige, eller om de över huvud taget avlas på dem i europa?

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Har du facebook? det finns en gruppp som heter "Dwarf Geckos UK" (hette tidigare ´Phelsuma klemmeri uk) och där såldes det ungar tidigare. Och jag är nästan helt säker på att du kan hitta i tyskland

903
510
Evanjeline:
Tack så mycket ska kolla upp det;>

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
och om du skaffar ett par så får du ju se till att minnas om vem som tipsade och ger bra rabbat ;)

Edit kollade i en annan grupp också där en snubbe som verkar bo i Sydafrika sålde en hane i hamm för  60 Euro

903
510
Evanjeline:

Haha självklart;>

Ja vi får se, först och främst är jag intresserad av hur svårt det är att få tag på dem och priset. Har ingen aning om de är svårskötta eller inte. Vet ju ungefär vad som krävs för de flesta daggeckos, men ligger de på "expert skalan" tänker jag inte ge mig på det från jag har mycket mer erfarenhet. Fastnade för deras svans, den var väldigt fin;>

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Ja många av arterna har ju någorlunda samma skötsel, finns ju dom som lever torrt och sen dom som ska ha kallt det är väl då det börjar bli lite krångligt men jag hoppas på att i framtiden kunna ordna ett "kallrum" man kan har lite svårare arter i. Jag kollade i "day geckos" boken och det fanns inget skötselråd på dom, men ska kolla i "geckos of madagascar" och se om dom finns med där.
Men om du inte har dom böckerna kan jag varmt rekomendera dom 
Day geckos har lite allomänt och skötselråd på några arter
Geckos of Madagascar Är nästan bara bilder på djuren och karta med med utbredningsområdet 

903
510
Evanjeline:
Ja jag har hört att day geckos boken ska vara väldigt bra, får väl skaffa mig den. Försöker att använda internet så mycket så möjligt, dels är det gratis sen har jag redan runt 1000+ böcker som bara ligger i kartonger, så det blir ont om plats;P Men är det väl kända informationskällor har de ju defnitivt sin plats och borde införskaffas.

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
ja den är värd varenda krona, läste iaf hela Phelsuma delen resten var jag inte riktigt intresserad av. Den andra är väl lite mer ett kompliment för att se vart dom levde hittade iaf Phelsuma serraticauda i den och den har inget stort utbredningsområde 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild