Hur snabbt växer skäggagamer?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

48
3
maxez:
hej

Jag undrar hur snabbt skäggagamer växer och ungefär när dom uppnår full storlek?

Min var ca 7cm när vi köpte honom i juli i år , nu är han ca 4-4,5 mån..
(fick aldrig det exakta datumet när han föddes)
och är ca 30cm lång..

Hur långa är era? Undrar om min ligger efter eller inte då han åt sämre första 2 månaderna

2052
780
psyjoh:
Han ligger inte efter iaf. Sen är det olika från individ till individ. Beror helt på förutsättningarna och hur mkt de äter. 

155
39
kosinuss:
Våran hona är ca 3,5-4 mnd och 33 cm lång.

234
50
costanza:
Beror såklart på mat och klimat men de växer i regel snabbt. Min hane var 43cm på ett år, och då gav jag långt ifrån lika mycket insekter som olika faktablad brukar rekommendera. Nu är han 53cm och snart 4 år gammal så visst kan de växa extremt mycket under första året. Lika bra att skaffa stort terrarium från början!

46
27
MathiasNordstrom:
Våran hane är 5 månader och 38cm lång, riktigt matvrak men inte varit med om så snabb växt på dom tidigare så din är inte för liten :)

48
3
maxez:
Min har blivit ett matvrak sista månaden. Han får en massa Dubais och syrsor varje dag. Sallad äter han bara ibland fast han får det varje dag. Tycker att han har blivit lite rund i magen :).. Kan dom bli överviktiga?

2052
780
psyjoh:
Min hona börjar faktiskt bli överviktig. Det ser du innanför fram benen. Där har dem två fettkuddar när de börjar synas för mkt och de ser tjocka ut så bör man dra ner på maten vilket vi får göra nu. Hon väger ca. 360g nu. Har inte mätt henne på länge men tippar på 43-45cm och hon blev ett år gammal för en månad sedan. 

2052
780
psyjoh:
Förlåt menade ca. 370g väger hon nu. Vägde 359g för nästan två månader sedan och hon har växt en del på bredden sen dess..

48
3
maxez:
Ska väga min imorgon... Ser tydligt dom små .. Nu stora fettkuddar på frambenen. Tycker om dom men för hans skull ska jag dra ner på maten

2052
780
psyjoh:
Dem sitter innanför, man kan säga på bröstet om man jämför med en människo kropp. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild