Ser ut som en irian jaya x northern hybrid, eller IJ. svårt att säga utan mer bilder då den ser lite unik ut, men det är i det området.
Såg att du postade i fb gruppen med men hittade inte posten längre :/
Bakgrundsinformation:
Irian Jaya, eller IJ kort, brukar de kallas. Efter ön de kommer ifrån
De är fortfarande klassade som tiliqua scincoides, men saknar ett eget "riktigt" namn tills någon orkar gå igenom dem igen. De ser ut som något mellan scincoides och gigas, vilket inte är så konstigt då ön än placerad ungefär mitt emellan och det inte sker så mycket utbyte mellan dem åt endera hållen.
Uppfödare brukar vara nogranna med att separera de olika underarterna, så jag är lite tveksam till huruvida det står till i detta fall. Även om IJ'n inte än räknas som egen underart är det inte så långt ifrån att det händer att man kan bortse från det, folk brukar veta det.
Ibland så händer det att man blandar northerns och Ij's ändå. De brukar ha detta tydliga ryggmönster tillsammans med de orangea sidorna från northern, och den bandade svansen från gigas sidan, samt rena framben (fria från svärtan t.ex. merauke och indonesian gigas har på sina både bak och fram). Vissa northerns föds med bandad svans som sedan ändras till ett helt oregelbundet mönster efter bara ett halvår, men det är helt normalt.
Det finns även väldigt orangea Ij's, men de brukar ha lätt markerade linjer på sidorna som inte "tvättas ut i gyllende färg mot de krämfärgade sidorna". Det är därför jag tror att den inte är helt och hållet ren :)
Söt liten krabat iallafall! :) Men jag tror det kan bli väldigt svårt att få ett direkt svar med bara en bild från ovan och ingen av föräldrarna.
Lycka till!
EDIT: jag tyckte det var väldigt intressant, så jag undrar om jag får vidarbefordra bilden till några som är bättre på IJ's och gigas?