Giftorm, vad krävs?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 8

34
29
Olmen:
Det är enbart pga effekten mot berusgift de lagras på fler ställen. Leta reda på något annat polyvalent serum där berus inte ingår. Hade sjukhuset i Örebro ett lager CroFab när Thomas blev biten?

Medlem i SHF
294
662
viper66:
Olmen skrev:

De här kraven är helt orimliga och om nån är intresserad tycker jag att ni ska överklaga. Serum tex hålls ingen annanstans än Apoteket Scheele i Stockholm. 

Känner du igen detta uttalandet? och har jag sakt att alla sjukhus har alla immunserum mot ormgifter? 
När Thomas blev biten kördes Crofab med sjuktransport från scheele.

34
29
Olmen:
viper66 skrev:

Känner du igen detta uttalandet? och har jag sakt att alla sjukhus har alla immunserum mot ormgifter? 
När Thomas blev biten kördes Crofab med sjuktransport från scheele.

Nu är du kryptisk. Klart jag känner igen uttalandet. Varför skulle jag inte göra det?

Exakt vad är det du säger? 

Medlem i SHF
294
662
viper66:
Du säger ju själv att serum finns ingen annanstans än på scheele.... Rätt uppenbart så finns det på en hel del olika sjukhus runt om i landet. 

34
29
Olmen:
Ok, du har rätt.

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Bättre ni tar eran diskussion privat Olmen & viper66 så kan tråden fortsätta handla om vad den skulle handla om från början :) Alternativt skapa en forumtråd om ormgifter och serum osv..

Medlem i SHF
294
662
viper66:
ber om ursäkt för att det blev lite OT.

Lättast är att en förening eller mentor som kan hjälpa dig genom denna djungel, mentor är bra o ha som håller på med liknande arter som du själv är intrsserad av. Om man tar mig som ett exempel, jag har endast huggormar och vill du då pyssla med trädlevande så är ju inte jag en bra mentor. :D 

Sen ålder och sunt tänkande ang reptiler. 

741
681
Binks:
Sen är det även bra att ha lite kött på benen om ormar sedan tidigare.
Även fördel om man haft någon sorts ogiftig trädlevande innan om man tänkt ge sig på trädlevande gift.

34
29
Olmen:
Det enda som krävs för att äga en giftorm är att du följer L80 och de kommunala reglerna (om de är rimliga).
Vad som krävs för att köpa en giftorm är helt upp till säljaren.

89
57
p4s1:
Malcibni skrev:
Ok Jonas_ . Har du något tips på vilken förening?

SHF är en grymt bra förening trevligt folk där och massor med kunskap och som jonas säger så finns det många med giftormar och det finns mycket aktiviteter innom föreningen.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 8
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild