Bästa terrarierna på marknaden?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

593
551
Redfoot:
Här finns lite att läsa
www.krybdyrsiden.dk/25-hp-terra-terrarier
/R

Medlem i SkHF
70
40
JonasW:
Redfoot skrev:
Här finns lite att läsa
www.krybdyrsiden.dk/25-hp-terra-terrarier
/R

Fanns mkt vettigt där !

Medlem i SkHF
70
40
JonasW:
Dom vita HP terra PVC/ALU som finns på www.krypdyrsiden.dk verkar schyssta!

Någon som har erfarenhet av dessa?

269
60
Jonas:

www.krybdyrsiden.dk/hp-terra-terrarier/316-hp-terra-t6712-120x60x70cm.html

har 4 sådana och mitt enda problem är ju rätt nice men hittat lite svagheter i dom. tex att deras terrarium har rätt dålig ventilation men det verkar rätt generellt för alla plast burkar.

har även 4 vision cages dessa är jag väldigt nöjd med.

där har ni lite bilder:) 

85
88
AniMaL:
Tjusigt jonas! 

166
54
Leoleopardgecko:
Jag är rätt missnöjd med exoterras terrarium. Taket rostar om man ska ha hög luftfuktighet där. Och ja det är tungt och otympligt att flytta. + är väl att det är bra ventilation och att lysrörsarmaturer och sådant passar riktigt bra ihop med terrat.
Så nu provar jag glasterrarium och ser om luftfuktigheten håller sig bättre. Kanske någon har tips?

Har 4 glasterrarium, varav 3 är köpta från tjeckierna på mässorna. Riktigt nöjd med dom, förutom att det är trixigt att få i lampor. Men efter att ha bent upp metallen i taket så har det löst sig. Billiga och bra!!!

Mitt största terrarium är köpt av terrariumboden och dom ger väldigt bra bemötande och deras terrarium är välskapta så jag är nöjd :)

Medlem i SkHF
70
40
JonasW:
Cleant och snyggt Jonas! 

Är det vision cages på första bilden? Pratade lite med viperkeeper angående vilka terrarier man bör använda och även han föredrog dessa.

Denna Model 211 hade ju passat till aspedilapserna:

61 cm
56 cm
35 cm

Detta var dock den största och enda jag hittade till trädlevande, kanske blir lite litet till en albolabris?

74 cm
60 cm
61 cm

Summa: 4562:- plus frakt vet inte vad det kan landa på kanske 5000:- totalt?

Då kan jag använda mina befintliga lampor och mattor skulle jag tro så man kommer ändå ganska billigt undan.

HPC Terra PVC ALU var också vettiga priser vet ju dock inget om kvaliten och antar att jag får köpa till kanske värmepaneler och termostater+t5rör så då drar det ju iväg lite.
Hade gärna använt mig av någon snygg bergsbakgrund typ exo-terras för att få en snygg narturlig miljö men vet inte om det går och få till det i vision burkarna?

Finns det några bra låsanordningar att köpa till visionburkarna? Vet jag har sett lås någonstans enligt samma modell som dom standard låsen (som får glasen att kärva) men som så vitt man kunde se på bilderna tillät glasen att löpa fritt. Någon som vet var dessa finns att köpa?

Lite tveksam till om jag gillar "lampdome" försänkningen på vision dock tycker det stör själva viewen en del...

Hmm är mer förvirrad än innan jag startade tråden men finns mycket trevligt att välja bland tack för all respons:)

Var köper man vision-terrarierna bäst och billigast?

Mvh
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild