"Nattbelysning"

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

72
0
Kemter:

Har en tanke, som jag inte vet om det är bra eller dåligt, eller inget av det :P

Tänkte som "nattlampa" hos kp och majsorm, ett svagt blåvitt sken, som imiterar månsken, så man ser dom när de är som mest aktiva, skulle väl kunna funka utan att störa dom..?

309
240
Gogs:

Jo det funkar. Finns ju speciella månljuslampor i handeln

14
2
Yanne:

blå LED funkar med, drar mindre ström

72
0
Kemter:

Tack för svar!

Ja, det var LED jag funderade på :)

Tips på hur långa ljuslister/hur många man bör ha för att det inte ska bli för starkt?

Terrariet är 60 högt och 120 långt

309
240
Gogs:

Behövs inte mycket om man bara ska ha lite månljus...Räcker nog fint med bara en list. Hela terrariet behöver ju inte lysa som en fyrbåk

72
0
Kemter:

Ha ha, nej, det var det jag tänkte undvika :P

Har kollat på ljuslister med LED tillframtida terrariebygge, rådfrågade honom i butiken om antal lumen och watt...

Han sa att åtminstone 400 lumen borde vara bra, tänkte om nån här  vet nåt om detta? Vet nämligen att nån hade köpt på Clas Ohlsson (kommer inte ihåg vem tyvärr) och enligt katalogen ligger de på ca 80-115 lumen, men de bilder jag sett ger väldigt bra ljus... Så som det ser ut nu, är jag inne på att köpa ljuslist med dimmer... Kanske det bästa trots allt...?

283
366
Cartaq:
Väcker en gammal tråd för lite inspiration till er nya i forumet. 
LED-STRIPE PAULMANN USB 30 CM BLÅ 1,5W

2966
1648
Hoggaforfan:
Jag hade blått innan och bytte till kallvitt (10k), klart mycket snyggare:

Medlem i DHF
1083
777
Westman:

Hoggaforfan skrev:
Jag hade blått innan och bytte till kallvitt (10k), klart mycket snyggare:

Blir väl inte mycket till natt det där ?

2966
1648
Hoggaforfan:
Westman skrev:

Blir väl inte mycket till natt det där ?

Ljusare på bild än irl, är ungefär som fullmåne i styrka. Grodorna accepterar det och de är ganska petiga av sig.

Väldiigt dålig och okunnig redigering men ljuststyrkan är nog mer lik här
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild