Tips om små lätta ödlor :)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

Medlem i SHF
137
55
BenjaminLindner:
Finns jättemånga intressanta ödlor som du kan titta på och inte ta ut om du inte ska städa. Nephrurus släktet är små som du frågade efter och lättskötta. Lite dyra kanske. Agamer är kanske lite mer aktiva. Kolla på dabbagamer och se vad du tycker om dom, dagaktiva och sjukt snygga

Medlem i SHF
15
9
lisko:
Dabbagamen var riktigt fin :) Läste lite på Wikipedia om den :) fanns en annan art som hette Uromastyx ornata, Den kunde bli lite mera tillförlitlig och även den var fin :) 

Medlem i SHF
137
55
BenjaminLindner:
Har haft achantinurus. Rekommenderas STARKT.

Medlem i SHF
15
9
lisko:
Taggsvansvaran ? Fin :) 

Medlem i SHF
137
55
BenjaminLindner:
Ja skithäftiga djur :)

Medlem i SHF
15
9
lisko:
Hehe japp det var den ;) .. Ska kolla runt lite o tänka över va man ska ha som första egna :P .. Mamma hade en leguan förut, den var helt handtam o hur fin som helst :)

343
119
Salig:
Leguaner kan bli riktiga "monster", tänk på det. Det kan sluta med att du inte kan närma dig alls om den inte hanteras på rätt sätt. Ett varningens ord bara :) dessutom är en leguan långt från "liten och lätt",  de kräver otroligt mycket skötselmässigt. Men nu kanske ni pratade om stäppvaran, skyller det eventuella missförståndet på en tidig skoldag och dålig sömn ;)

Medlem i SHF
4047
5100
Jonas_:

Sagt det förut men säger det igen :) Vill man ha djur att hantera & gosa med i soffan eller ta med ut på en promenad så är reptiler fel val av djur för dig! Skulle rekomendera ett pälsdjur av något slag, en hund tar mycket tid men blir väldigt tillgiven, mer än en dabbagam tom :P Finns även andra djur som inte kräver lika mycket som en hund, katt, kanin, marsvin eller olika typer av fåglar kan man få en bra relation med, men reptiler är solitära djur som trivs bäst av att vara ensamma & ifred i sitt terrarium apecialanpassat efter artens behov :)

Detta var några tips då jag fattade det som du var helt ny i reptilhobbyn. Så ta inte detta som ett påhopp, alla kan behöva information i början av ett nytt intresse :)

Min dotter fick en plastorm härom veckan, den tar inte skada av någon hantering, var billig & gillar dessutom att vara med i TV-soffan på kvällarna... Jag älskar humor :D

741
681
Binks:
Jag ska från och med NU rekommendera alla som vill skaffa ormar/ödlor/spindlar för att gosa med, att köpa en i plast.
Rumsrena, Bits inte, Lätta att plocka med handen eller med krok och att de inte kräver någon sorts skötsel så slipper vi även frågor varför någons vuxna pansarkajman inte trivs i en skokartong på trappen i december.

BRA Jonas_!

Medlem i SHF
537
750
Patch:

Har oxå massor med kelormar till Sonen... han kan leka med dem hur mycket som helst! 

Och bara de bästa funkar för Darwin... han använder bara krokar och tänger från tongs.com :P

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild