Fjärilshuset

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF
137
55
BenjaminLindner:
Hej. Var på fjärilshuset med familjen i helgen, och sen så stötte jag på något som fick mig att fundera lite. De hade två dabbagamer som var i ett stort terrarium, allt såg väl helt ok ut men sen kom jag att tänka på hur känsliga de är för fukt? Det var ju säkert 75-80% hög luftfuktighet i rummet där terrariet stod, som för övrigt var i glas men hela toppen var ventilation. Blir de inte sjuka?

Mvh

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2696
2514
anders:
Det är väl kanske svårt att veta då vi inte vet luftfuktigheten i själva terrariet eller hur det ser ut. Är du orolig, så ta och skicka ett mail till fjärilshuset, och be dem kolla upp det hela. Förhoppningsvis uppskattar de väl kritiken och kan lösa problemet om det skulle vara så att dabbagamerna får fel miljö.
Såg det blött ut i burken?

544
425
Gibblo:
Brukar själv säga till och påpeka när man titt som tätt ser g. roseor i djurbutiker som antingen har regnskogsklimat eller fått sand som bottensubstrat. Försök gräva en håla i sand liksom :/
Men brukar oftast få sura miner eller konstiga ursäkter som "ja men vi kan inget om spindlar så det får vara så".

Medlem i SHF
137
55
BenjaminLindner:
Ja det var blött i mitten :((( kanske ska maila? Ja, gibblo brukar också göra så. Senast var det en kejsare som hade sand som substrat men satt i vattenskålen :(
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild