Tips på placering av sensor till termostaten

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

51
36
GL8936:
Behöver lite tips på hur jag ska fästa sensorn till termostaten.
Har några nytillskott här hemma som möblerar om rätt mkt i sina terrarier och då håller sig inte
sensorn på plats heller. Märkte häromdagen att ena ormen flyttat på gömstället och därmed sensorn som satt i det så det hamna utanför området med värmekabel och värmen hade stegrat till 44 grader.

Hur har ni löst det i terrarier där ni inte har grenar att låta dem hänga ifrån?
En nackdel tycks även vara att vätska kan göra så sensorn visar fel.
En annan orm hade pissat rakt på sensorn som visade på samma grad hela tiden trots att
det var 10 grader varmare. Detta har jag inte märkt av ngngång tidigare.

Vill hitta en lösning som fungerar utan att jag ska behöva kolla så allt är på plats dagligen.

109
25
Dark_Shadow:
En bit tejp kanske? Då flyttar den inte på sig i alla fall.

51
36
GL8936:
Tejp brukar väl inte vara rekommenderat i ett terrarium i vanliga fall?
Kan fastna på ormen om det lossnar.

Dessutom tror jag inte det håller iaf. Min dam som är värst här hemma flyttar på både vattenskål, träbitar, kruka och allt utan ngn ansträngning så inget sitter säkert i terrariet om det inte är fäst på ett genomtänkt sätt.

104
11
_kim_:
Buntband funkar fint om du har något att fästa i. Silicon och smältlim håller den nog också på plats om du vill ha den i typ en grotta.

//Kim
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild