Jemenkameleont vill inte äta

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

9
2
Massemask:
Hanna:
Du har ju en hel del höjd att utnyttja fortfarande. :) Ut i skogen och leta grenar med många förgreningar på, och gärna lite tjockare, de du har nu ser ut att vara i minsta laget. Finns även lianer att köpa som man kan inreda roligt med. Skulle nog även sätta in lite levande växter. Långt ned på sidan här hittade jag väl inredda terrarier du kanske kan ta lite inspiration från www.terrariedjur.se/?page=maingallery&sub=species&speciefamily=1&speciegroup=17&specieid=263

187
221
Moova:

In med mycket mycket mer blommor och grenar. Och UV ljus!

187
221
Moova:

9
2
Massemask:
Moova skrev:

Jag har uv ljus

1159
626
Temla:
Ju mer information du ger desto bättre kan vi hjälpa dej. Vad har du för UV lampor/rör? Vad har du för för värmelampa och hur varmt är det i terrariet (på solplatsen - alltså där kameleonten sitter för att värma upp sej - på varma sidan av terrariet och på den svala sidan). 

Det där med foderstorleken spelar en stor roll som någon redan påpekade. Kanske du har för stora forderdjur till den lilla kameleonten.

508
304
Jonas77:
Terrariet måste ha mycket mer grenar som är proportionerliga i tjocklek till kameleontens grepp. Man får byta när de vuxit en del så att säga. Det kan vara svårt att beskriva hur mycket grenar man ska ha, för det kan låta så överdrivet, men tänk att ALL volym som ödlan inte har en gren att gå på är helt död och bortkastad för djuret.

Jag bifogar en bild, inte den bästa men det är den enda jag har av mitt gamla terrarie för calyptratusungar.

9
2
Massemask:
Vad har det med foder att göra???

508
304
Jonas77:
Massemask skrev:
Vad har det med foder att göra???

Vad? Inredningen? Vad menar du?

Istället för att fråga det kan du väl säga vad du matar med, vilken storlek och hur du brukar göra. Även på övriga frågor om ljus och uv.

187
221
Moova:

Din kameleont matvägrar säkerligen för att den inte känner sig trygg i terrariet eftersom att du har alldeles förlite inredning. 

För att den ska trivas och vilja äta så MÅSTE du stoppa in mycket mer blommor och grenar så den känner sig säker och kan gömma sig ordentligt. 

Det lilla du har räcker inte på långa vägar.  

Annars kommer den troligtvis att svälta ihjäl sig själv. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild